اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد

تبریز میزبان مسابقات ورزشی دانشگاه‌های همسایه ایران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: اردیبهشت‌ماه سال آینده یک دوره مسابقه ورزشی میان دانشگاه‌های منطقه با حضور چهار کشور همسایه ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان مسابقات ورزشی دانشگاه‌های همسایه ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمد تقی علوی در دیدار با سرکنسول ترکیه درباره راهکارهای همکاری‌های دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه با اشاره به توانمندی‌های دو کشور مسلمان و برادر ایران و ترکیه در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و دینی، افزایش همکاری‌های دو ملت ایران و ترکیه به ویژه در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت منطقه موثر باشد.
وی اتحاد و برادری در بین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان را ضروری خواند و افزود: با وحدت است که می‌توان در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کرد که بهترین پشتیبان در این زمینه می‌تواند همکاری علمی باشد.
علوی، عملیاتی شدن مفاد یادداشت تفاهمنامه همکاری‌های دوجانبه را برای گسترش ارتباط دو کشور مهم عنوان کرد و افزود: در این دانشگاه قدم‌های اولیه برای عملی شدن تفاهم همکاری‌های بین دانشگاه های دو کشور برداشته شده است که امیدواریم با ادامه این روند همکاری‌های دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد.
وی همچنین از برگزاری یک دوره مسابقه ورزشی میان دانشگاه‌های منطقه با حضور کشورهای ترکیه، ایران، آذربایجان، گرجستان و نخجوان در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: در راستای گسترش همکاری‌های فی‌مابین همچنین 15 دانشجوی رشته زبان فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم برای توان افزایی بهمن‌ماه سال ‌جاری در دانشگاه تبریز حضور خواهند داشت.
علوی با بیان اینکه این دانشگاه آماده هرگونه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی برای توسعه دو جانبه دانشگاه‌های دو کشور است، یادآور شد: دانشگاه تبریز در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، برگزاری اردوهای فرهنگی، مسابقات ورزشی و آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر آماده همکاری با دانشگاه‌های ترکیه است.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه موفقیت‌های کشور ترکیه را در عرصه‌های مختلف رصد می‌کنند، یادآور شد: توسعه و پیشرفت کشورهای مسلمان خوشحالی  مسلمانان را به دنبال دارد.
سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه ما خوشحال می‌شویم که با کشور همسایه، دوست و برادر ایران ارتباط تنگاتنگ و حسنه داشته باشیم، تصریح کرد: این دو کشور مشترکات زیادی با هم دارند و می‌توانند کمک زیادی به یکدیگر بکنند.
یونس بلت در ادامه با اشاره به همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور افزود: تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نمایشگاه، اجرای دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله اقداماتی است که در این زمینه می توان انجام داد که یقیناً برای هر دو کشور مفید خواهد بود.
وی در ادامه به ظرفیت‌ها و ارتباط‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ترکیه با سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اکثر دانشگاه‌های ترکیه با سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه و مسلمان همکاری‌های علمی و پژوهشی دارند و در این راستا با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی که بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد، ما آماده هرگونه همکاری مشترک با کشور ایران هستیم.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه‌های ترکیه در نزدیکی مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: دانشگاه ارزروم و وان از جمله این دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند برای ارتباط همکاری دو جانبه موثر باشند چرا که همکاری‌های علمی موجب توسعه کشورها و ملت‌ها می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول