اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دبیرخانه دائمی سوگواره

برنامه نهمین سوگواره تعزیه مازندران تشریح شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: از سوی دبیرخانه دائمی سوگواره تعزیه مازندران که در شهرستان آمل مستقر است، برنامه نهمین سوگواره تعزیه مازندران تشریح شد.

برنامه نهمین سوگواره تعزیه مازندران تشریح شد
محمد محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: برای نهمین سوگواره تعزیه مازندران 22 اثر به دبیرخانه نهمین سوگواره تعزیه مازندران ارسال شده که امسال نیز میزبانی این هنر مذهبی به آمل واگذار شد.
وی با اعلام اینکه از این تعداد 10 اثر برتر به اجرا درمی‌آید، یادآور شد: این سوگواره از 15 دی ماه به مدت هشت شب در حسینیه هدایت تکیه آملی پایین بازار برگزار می‌شود. 
محمدی با تاکید اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته از دو گروه تعزیه استان‌های گیلان و گلستان برای اجرا دعوت شد تا این سوگواره از سال‌های آینده به صورت منطقه‌ای برگزار شود، گفت: در شب نخست این سوگواره، مجلس حضرت موسی‌بن جعفر(ع) از شهرستان محمودآباد با سرپرستی جهانفر کاویانپور به اجرا درمی‌آید و بعد آن نیز مجلس حضرت فاطمه زهرا(س) از سوادکوه با سرپرستی اسدالله شهابی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به شب دوم این سوگواره ابراز داشت: تعزیه‌های امام رضا(ع) از بابل به سرپرستی سید مهدی مولانا و وفات حضرت زینب(س) از ساری به سرپرستی عبدالعلی خلیلی از مجالس این روز خواهند بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه در شب سوم این سوگواره میزبان شهرهای نکا و بابلسر هستیم، بیان داشت: به ترتیب مجالس عقیل به سرپرستی اکبر مکرم و حضرت مسلم به سرپرستی علی باقری کله بستی اجرا می‌شود.
محمدی با تاکید اینکه در 18 دی ماه مجلس حر بن ریاحی از شهرستان آمل به سرپرستی علی باقری اجرا می‌شود، ابراز داشت: در شب پنجم این سوگواره نیز مجلس ورود شام به سرپرستی نورالله جمشیدی از نوشهر برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه در شب ششم و هفتم نهمین سوگواره تعزیه مازندران میزبان میهمانان شمال کشور هستیم، ابراز داشت: در شب ششم مجلس حضرت علی اکبر(ع) از استان گیلان به سرپرستی محمدحسین صمصام به اجرا درآمده و در شب هفتم نیز تعزیه عابص و شوذب از استان گلستان به سرپرستی سید حمزه حسینی کار خود را اجرا می‌کند.
این مسئول با اشاره به آخرین اجرای نهمین سوگواره تعزیه مازندران یادآور شد: در شب هشتم این سوگواره مجلس حضرت ابوالفضل(ع) از مازندران و شهرستان آمل به سرپرستی حسن مصفا یکی از برترین تعزیه ‌خوانان شمال کشور معروف به حاج سقا اجرا خواهد شد.
محمدی درباره برنامه‌های جنبی این سوگواره عنوان کرد: در شب ششم این سوگواره یادمان مرحوم حاج احمد رجبی کیاسری یکی از تعزیه ‌خوانان نامی کشور برگزار شده و در شب پایانی نیز نشست آسیب‌شناسی تعزیه با حضور استاد داوود فتحعلی بیگی یکی از محققان تعزیه کشور بر پا می‌شود.
محمدی در پایان اذعان داشت: مراسم اختتامیه نهمین سوگواره تعزیه استان مازندران با معرفی گروه‌های برتر این هنر مذهبی و آئینی در حضور مسئولان کشوری و استانی به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول