اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان:

6 شهردار گیلان به دادگاه معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تمام شهرداران گیلان اخطاریه زیست‌محیطی را دریافت کرده‌اند و شش شهردار آستانه‌ اشرفیه، بندر کیاشهر، رودبار، صومعه‌سرا، آستارا و رودسر به دلیل عدم مدیریت پسماند زباله به دادگاه معرفی شدند.

6 شهردار گیلان به دادگاه معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت امیر عبدوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: از ابتدای مهر تاکنون شهردارانی که نسبت به زباله‌های شهر خود بی‌توجهی نشان داده‌‌اند و اقدامی برای مدیریت پسماند صورت نداده‌اند به دادگاه معرفی شدند.
وی با بیان اینکه تمام شهرداران گیلان اخطار زیست‌محیطی را دریافت کرده‌اند، افزود: هر شهرداری که برای مدیریت شیرابه زباله در مکان‌های دفن پسماند اقدام موثری انجام ندهد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.
این مسئول، خاطر نشان کرد: شهرداران موظف هستند با اختیاراتی که دارند و وجوهی که به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود مدیریت پسماند را در اولویت کار خود قرار دهند اما شهرداری‌ها تنها جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند و هیچ مدیریتی نسبت به آن ندارند.
وی با تاکید بر اینکه مسئله سلامت مردم، محیط، آب‌های آشامیدنی و زیرزمینی بسیار اهمیت دارد، افزود: در این زمینه هیچ کوتاهی قابل گذشت نیست.
عبدوس با اشاره به اینکه تمام شهرداران گیلان در معرض اتهام هستند، ابراز داشت: در مدت مذکور شش شهردار آستانه‌ اشرفیه، بندر کیاشهر، رودبار، صومعه‌سرا، آستارا و رودسر به دلیل اینکه مدیریت دفن زباله و پسماند را انجام نداده‌‌اند به دادگاه معرفی شدند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی یکی از بدترین نقاط محل دفن زباله را در رودسر ذکر کرد و اذعان داشت: پیگیری جدی برای کمپوست رودسر در حال انجام است و تلاش می‌شود کارخانه کمپوست در دهه فجر امسال راه‌اندازی شود که می‌تواند زباله‌های شرق گیلان را زیرپوشش بگیرد.
مدیرکل محیط زیست گیلان تصریح کرد: طبق قانون پسماند هر دستگاهی مسئول مدیریت پسماندی است که خودش تولید می‌کند و شهرداری نیز مسئول پسماند شهر است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت دهیاران روستاها نیز در بحث مدیریت پسماند خوب نیست، خاطر نشان کرد: دهیاران روستاها به عنوان ناظران بر اجرای قانون مدیریت پسماند هستند و تاکنون تذکرهایی داده شده و اگر اقدام نکنند از طریق دستگاه قضایی عمل می‌شود.
عبدوس وضعیت زباله رودبار را نیز ناهنجار خواند و بیان داشت: زباله رودبار در حاشیه رودخانه سفیدرود تخلیه می‌شود و مسافرانی که وارد استان می‌شوند این بی‌انضباطی را مشاهده می‌کنند ضمن اینکه آب این رودخانه نیز مورد مصرف مردم استان است.
وی افزود: در طرح جامع مدیریت پسماند استانداری، گیلان به هشت ناحیه برای مدیریت پسماند تقسیم شده که از طرف محیط زیست پنج ناحیه از جمله رودبار، لوشان و منجیل برای این منظور مورد قبول واقع شده است.
مدیر کل محیط زیست گیلان ابراز داشت: شهردار رودبار به دنبال پیگیری موضوع مدیریت پسماند در این ناحیه نرفت و به همین دلیل به دستگاه قضایی معرفی شد.
وی برخورد قضایی را یکی از موارد مهم محیط زیست نامید و یادآور شد: برخورد قضایی با متخلفان زیست‌محیطی ادامه می‌یابد.
عبدوس با بیان اینکه در گیلان 31 مرکز دفن زباله وجود دارد، تصریح کرد: دهیاری‌ها در این زمینه بی‌انضباطی می‌کنند در حالی که آنها نیز طبق قانون پسماند، مدیریت زباله‌ها را به عهده دارند ولی زباله‌ها را به مرکز دفن نمی‌برند و در حاشیه روستاها تخلیه می‌کنند.
وی اذعان داشت: تاکنون سه دهیار بخش سنگر رشت و رودبار به دادگاه معرفی شدند و باز هم اگر چنین مسئله‌ای مشاهده شود به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول