اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

نباید در اقتصاد فقط به دنبال فروش نفت باشیم/دستگاه‌ها به نیروی انتظامی کمک کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: کشور ما آب و خاک فراوانی دارد و ما نباید در اقتصاد فقط به دنبال فروش نفت باشیم، زیرا در این صورت متضرر خواهیم شد.

نباید در اقتصاد فقط به دنبال فروش نفت باشیم/دستگاه‌ها به نیروی انتظامی کمک کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی که بعد از ظهر امروز در مؤسسه اسرا برگزار شد، اظهار داشت: برقراری امنیت یکی از ارکان مهم حکومت اسلامی است و این امر گاهی با ارعاب و تهدید و گاهی با کارهای فرهنگی انجام می‌شود که هر دو روش لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: به فرمایش قرآن کریم نیروی نظامی جامعه اسلامی باید صلابت داشته باشد و دشمن نیز باید این صلابت را ببیند و این مسئله تنها مختص میدان جنگ نیست.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی‌تواند با بیل و کلنگ به جنگ کوه دماوند برود، ولی در عین حال این کوه برکات زیادی را برای اطرافش دارد، خاطر نشان کرد: شما نیز باید مانند سلسله جوار البرز باشید که هم برکتتان شامل حال جامعه شود و در عین حال هیچ کس هم نتواند چشم طمع به شما بدوزد.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر در دستگاهی گرفتن زیرمیزی و رومیزی باب شود دیگران نیز به آن دستگاه طمع می‌ورزند، افزود: نظام اسلامی باید طوری طرح‌ریزی شود که هیچکس از شرق تا غرب نتواند خیال طمع به آن کند و این نظام ماندنی است و ارکان‌ زیر مجموعه نظام نیز باید همین روند را پیش بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید تمام امور مربوط به اصلاح جامعه را بر دوش نیروی انتظامی انداخت، ادامه داد: باید دستگاه‌های دیگر هم به کمک نیروی انتظامی آمده و در امر اصلاح جامعه مشارکت کنند و ایجاد شوراهای اداری به خاطر همین مسئله بوده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در هر کشوری عده‌ای سودجو دنبال کسب منافع هستند، ابراز داشت: اگر دستگاه اقتصادی ما بتواند راه کسب درآمد و سود حلال را به این افراد نشان دهد آنها دیگر سراغ سود حرام نخواهند رفت و باید راهی جدید برای این امر باز کرد و اگر این کار را نکردیم آنها به سراغ قاچاق و سود حرام می‌روند.
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: مکتب ما مکتبی نورانی است و نباید مشکل داشته باشیم و اگر ما یک راه صحیح در اقتصاد ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی ادامه داد: کشور ما آب و خاک فراوانی دارد و ما نباید در اقتصاد فقط به دنبال فروش نفت باشیم، زیرا در این صورت متضرر خواهیم شد و باید این سرمایه را به سرمایه تبدیل کنیم نه اینکه با فروش، تمام آن را از بین ببریم.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دین اسلام دینی است که می‌تواند به جامعه روشنی ببخشد، گفت: دین ما دینی است که می‌گوید در قنوت نماز شب 40 نفر را دعا کن و این یعنی که در روز نیز باید به امور همین تعداد انسان رسیدگی کنیم و اگر این کارها را انجام دهیم به سعادت خواهیم رسید.
وی در پایان با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ما و تمدن ما نیز ریشه در دیانت ما دارد، اظهار داشت: امیدواریم سعی و کوشش شما مرضی درگاه حق تعالی قرار گیرد و مشمول عنایات حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرید.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول