اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشور در زیربخش‌های دام و طیور به خودکفایی رسیده‌ است

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زیربخش‌های دام و طیور به جز تولید گوشت قرمز که تنها 10 درصد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود، به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

کشور در زیربخش‌های دام و طیور به خودکفایی رسیده‌ است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سعادت‌الله عباسی ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی، دامپروری و طیور استان کردستان اظهار داشت: بحث استقلال، خودکفایی و امنیت غذایی از محورهای اصلی مدنظر امام راحل (ره) بوده که این مهم بعد از انقلاب اسلامی در جهاد کشاورزی محقق شده است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید زنجیره‌ای به عنوان عاملی موثر در زمینه تولید محصولات پایدار کشاورزی و دامی است که جهاد کشاورزی در این مسیر حرکت می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر باید موانع صادرات را برداشت و راه را برای تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و زمینه برای سهیم کردن مردم در امر تولید پایدار و صادرات تولید مازاد به خارج از کشور را باید فراهم کرد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جریان این بازدید از رشد و پیشرفت وضعیت دامپروری در کردستان اظهار رضایتمندی کرد و گفت: در زیربخش‌های دام و طیور به جز تولید گوشت قرمز که فقط 10 درصد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.
 
*راه‌اندازی زنجیره تولیدی به جای تولید جزیره‌ای
عباسی از راه‌اندازی زنجیره تولیدی به جای تولید جزیره‌ای خبر داد و گفت: با ایجاد تشکل‌ها و تعاونی‌های توانمند و یکپارچه که از تولیدات زنجیره‌ای استقبال کرده‌اند، به سمت تولید پایدار در کشور گام برداشته خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص اعتبارات ویژه به استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: پس از بازدید از واحدهای تولیدی و دامی استان اعتبارات ویژه‌ای برای احداث مجتمع‌های دامپروری، مجتمع‌های روستایی و واحدهای خرد اختصاص یافته است.
معاون امور تولیدات دامی کشور در پایان از تعامل دستگاه‌های استان، سازمان جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان کشاورزی و دامپروری استان قدردانی کرد و گفت: پیشرفت بالای جهاد کشاورزی در کردستان نتیجه تعامل مثبت دستگاه‌ها و تشکل‌ها و مردم استان بوده که همین امر موجب رونق و توسعه اقتصادی بیشتر می‌شود.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول