اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

رشد شاخص‌ها در جیرفت موازی با بخش کشاورزی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: شهرستان جیرفت از جنبه‌های دیگر از جمله جاده‌‌های مواصلاتی، بازرگانی، فرهنگی و ... رشد موازی با شاخص بخش کشاورزی نداشته که می‌طلبد، مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بیشتر کار کنند.

رشد شاخص‌ها در جیرفت موازی با بخش کشاورزی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور عصر امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی جیرفت که با حضور سرپرست و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: جنوب استان کرمان از لحاظ موقعیت فیزیکی، استراتژیکی، اجتماعی و سیاسی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه شاخص کشاورزی در شهرستان جیرفت از رشد خوبی برخوردار است، افزود: این شهرستان از جنبه‌های دیگر از جمله جاده‌‌های مواصلاتی، بازرگانی، فرهنگی و ... رشد موازی با بخش کشاورزی نداشته است که می‌طلبد، مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بیشتر کار کنند.
غنچه‌پور تصریح کرد: با پیگیری‌‌های صورت گرفته، دو گردان انتظامی در این شهرستان مستقر شده که با همکاری نیروی انتظامی وضعیت امنیت در این منطقه را بسیار مطلوب کرده است.
وی ابراز داشت: پس از استقرار این گردان‌ها که در پی سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جیرفت انجام شد در جرایم خشن، 45 درصد و در سایر جرایم 75 درصد کاهش ناامنی وجود داشته که زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه را فراهم کرده است.
غنچه‌پور بیان داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان جیرفت و تمدن 7 هزار ساله آن و با وجود برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های فراوان و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های فراوان هنوز هیچ‌ کدام از آن‌ها جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.
وی عنوان کرد: با توجه به طرح‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان به تصویب رسیده است به ویژه در بحث میراث فرهنگی، شهروندان جیرفتی انتظار دارند تا در راستای عملیاتی کردن آن‌ها مسئولان ذیربط پیگیری‌های جدی‌تری انجام دهند.
غنچه‌پور گفت: ساخت هتل پنج ستاره و ساخت موزه بزرگ این شهرستان از جمله این مصوبات است که تاکنون اقدامی در این مورد انجام نشده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی اداره‌های کل در این شهرستان اذعان داشت: با خیزشی که در جنوب کرمان رخ داده تاکنون 137 اداره مستقل شده‌ است و با توجه به موقعیت تاریخی و فرهنگی شهرستان جیرفت انتظار می‌رود، دفتر نمایندگی میراث فرهنگی نیز در سطح مدیریت مستقل ارتقا یابد.
غنچه پور خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری نیز برنامه‌هایی برای بخش‌های جبالبارز، ساردوئیه و روستای دلفارد تعریف شده است که باید برای اجرایی شدن آن‌ها نیز هر چه سریع‌تر اقدام شود.
فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه جهان معرفی شده است، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها نقش مؤثری در شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های یک منطقه دارد.
وی افزود: با توجه به تولید سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان، برگزاری جشنواره ملی مرکبات در شهرستان جیرفت می‌تواند به توسعه آن کمک بسیاری کند.
غنچه پور تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شده است و آمادگی کامل برای حمایت از آنان را داریم.
انتهای پیام/م20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول