اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی خبر داد

بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سینمای جوان بجنورد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:‌ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بجنورد اول بهمن امسال است.

بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سینمای جوان بجنورد
حسین فرخنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ بر همین اساس هنرمندان سینمای جوان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا اول بهمن امسال فرصت داشته تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از 16 اسفند به مدت سه روز در بجنورد برپا خواهد بود، تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس و پوستر فیلم برگزار می‌شود.
فرخنده با اشاره به اینکه بخش فیلمنامه جشنواره سینمای جوان به منظور کشف استعدادهای جوانان در زمینه فیلمنامه نویسی برپا می‌شود، افزود: این بخش در چهار شاخه داستانی، مستند، پویا نمایی و تجربی در موضوعات آزاد و ویژه با عنوان اقتباس از متون کهن یا معاصر ایرانی است.
این مسئول حداکثر نگارش فیلمنامه بر مبنای زمان را 15 دقیقه عنوان کرد و گفت:‌ تعداد فیلمنامه های ارسالی هر هنرمند فیلمنامه نویس برای هر یک از دو بخش آزاد و ویژه دو فیلمنامه و در مجموع چهار فیلمنامه در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه فیلمنامه های ارسالی نباید تولید شده باشند، ابراز داشت: بر اساس برنامه به بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و 5 میلیون ریال هدیه نقدی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین برای بهترین فیلمنامه به عنوان نفر دوم دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
فرخنده جایزه نفر سوم فیلمنامه نویسی یازدهمین جشنواره سینمای جوان در بجنورد را لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه نقدی عنوان کرد.
این مسئول همچنین با اشاره به بخش پوستر این جشنواره تصریح کرد:‌ این بخش از مسابقه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به منظور ارتقای سطح دانش بصری با تکیه بر اصل خلاقیت برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مقررات خاص بخش پوستر این جشنواره را برشمرد و گفت: این بخش شامل؛ پوستر فیلم‌های ارسالی به دفتر جشنواره بوده و پوسترها باید بر روی لوح فشرده ارائه و هر طراح مجاز به ارسال حداکثر پنج طرح است.
وی اول بهترین طراح پوستر این جشنواره را تندیس به همراه 2 میلیون ریال جایزه نقدی عنوان کرد.
فرخنده اضافه کرد: جایزه نفر دوم بخش پوستر نیز دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی و جایزه نفر سوم لوح تقدیر و یک میلیون ریال جایزه نقدی تعیین شده است.
ایسن مسئول بخش مسابقه عکس یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان بجنورد را هم مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ نگاه کاوشگر و خلاقانه عکاسان با قواعد شناخته شده بصری می‌تواند دست مایه پرداختن به مضامین فرهنگی، اقلیمی، اجتماعی و طبیعت زیبای ایران اسلامی بوده بر همین اساس این بخش از مسابقه با موضوع آزاد برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مقررات خاص بخش عکس جشنواره عنوان کرد: بر همین اساس شرکت در مسابقه برای عموم آزاد بوده و شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر هفت عکس به صورت تک عکس و یا یک مجموعه هفت عکس به دفتر جشنواره ارسال کنند.
به گفته وی، عکس‌های برگزیده در یک نمایشگاه که در آینده نزدیک برپا خواهد شد، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
فرخنده ابراز داشت: عکس‌های ارسالی به جشنواره می‌تواند به صورت رنگی یا سیاه و سفید بوده و در ابعاد 24 *30 و حداکثر 30 *40 باشند.
وی جوایز بخش عکس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمندان این بخش را داوری و برای نفر اول بخش عکس تندیس جشنواره سینمای جوان و مبلغ 5 میلیون ریال اهدا می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین جایزه نفر دوم و سوم این جشنواره را به ترتیب دیپلم افتخار و مبلغ 4 میلیون ریال، لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال عنوان کرد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: همچنین تندیس جشنواره و 3 میلیون ریال هدیه نقدی به برترین استعداد جوان در بخش عکس اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول