اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان مطرح کرد

اقامه نماز جماعت توسط 312 روحانی در مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر در 312 مدرسه زنجان نماز جماعت توسط روحانی اقامه می‌شود.

اقامه نماز جماعت توسط 312 روحانی در مدارس زنجان
امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش ترویج اقامه نماز و قرائت قرآن در مدارس است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 550 مدرسه استان زنجان برای اقامه نماز، نمازخانه دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس کمک شایانی به قرائت درست و صحیح کلمات در بین دانش‌آموزان می‌کند، افزود: در راستای افزایش فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمینه نماز خوانی و قرائت قرآن در مدارس استان زنجان زنگ نماز نیز گنجانده شده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن در مدارس استان یادآور شد: این طرح برای 40 هزار فرهنگی و دانش‌آموز زنجانی اجرا می‌شود.
نظری اظهار داشت: اجرای طرح حفظ یک ساله قرآن در آموزش و پرورش تاثیر بسزایی در ترویج قرائت قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس کشور و به تبع آن در مدارس استان زنجان یادآور شد: امسال طرح همگام با قرآن در همه مدارس راهنمایی و به صورت 100 در صد در حال اجراست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به توزیع لوح‌های قرآنی مربوط در زمینه اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس زنجان اضافه کرد: با اجرای این طرح 42 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه هر لوحی که در هر کلاس درس نصب می‌شود روزانه سه بار تکرار می‌شود، تصریح کرد: تکرار آیه‌های قرآنی به صورت مکرر موجب ماندگاری آیات در ذهن دانش‌آموزان می‌شود.
نظری اظهار داشت: در طول سال تحصیلی سال‌ جاری 500 لوح قرآنی در مدارس استان زنجان به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد مدارس قرآنی در آموزش و پرورش یادآور شد: با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته در طول پنج سال 50 هزار مدرسه قرآنی در مدارس کشور ایجاد می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: طبق برنامه پنج ساله هر سال 10 هزار مدرسه قرآنی به مدارس قبلی افزوده می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول