اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کمبود و قطع آب آشامیدنی در کلاردشت / روستاهای 1100خانواری از آب بی‌بهره‌اند

خبرگزاری فارس: بحران کمبود و قطع آب آشامیدنی در کلاردشت با توجه به دو فصل پاییز و زمستان کماکان ادامه دارد و مردم همچنان از قطع و کمبود آب نگرانند.

کمبود و قطع آب آشامیدنی در کلاردشت / روستاهای 1100خانواری از آب بی‌بهره‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، بحران کمبود و قطع آب آشامیدنی در کلاردشت با توجه به دو فصل پاییز و زمستان کماکان ادامه دارد و مردم همچنان از قطع و کمبود آب نگرانند و مسئولان آبفای شهری و روستایی یکدیگر را متهم می‌کنند که فلکه‌های خط انتقال آب توسط آنان به نفع مشترکانشان بسته می‌شود.
از طرفی سهل‌انگاری پیمانکاران طرح گازرسانی به منطقه نیز که از نقشه شبکه‌های آب شهری و روستایی بی‌خبرند، در چند ماه اخیر موجب شکستگی لوله‌های انتقال و شبکه شده است و این شکستگی‌های پی‌درپی خود بر بحران قطع و کمبود آب منطقه افزوده است. 
 
* قطع هشت روزه آب روستای کردیچال
روستای کردیچال هشت روز است که آب ندارد.
جهانبخش صالحی رئیس شورای اسلامی روستای کردیچال در گفت‌وگو با فارس با گلایه از مسئولان بخش و شهرستان گفت: بیش از یک هفته است که مردم این روستا آب ندارند، وقتی هم به اتفاق شورای بخش پیگیر می‌شویم، از مسئولان شهرستانی می‌شنویم که قطع و مشکل آب به شورای بخش ربطی پیدا نمی‌کند.
صالحی گفت: وقتی ما که به عنوان نماینده مردم نمی‌توانیم مشکل محل و منطقه خودمان را بیان کنیم چه کسی باید حرف و مشکل منطقه را بیان کند.                                                
صالحی افزود: درست است که این‌بار با سهل‌انگاری پیمانکار گاز با مشکل قطعی آب روبه‌رو شده‌ایم ولی مشکل آب این روستای بزرگ، کمبود دائمی و قطع طولانی آن در تمام فصل‌های سال است.
وی ادامه داد: مسئولان ما اگر دلسوز این مردم هستند، باید مشکل آب منطقه و کردیچال را زیربنایی حل کنند زیرا منابع آبی منطقه آن قدر زیاد است که می‌تواند آب شرب شهرستان‌های مجاور را تأمین کند.
 
 
* روستاهای کردمحله و تلوچال هفته‌ای 20 ساعت آب دارند
خشایار گل‌کوهی رئیس شورای بخش کلاردشت در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: علاوه بر روستای کردیچال مردم 500 خانواری کردمحله و تلوچال نیز چند ماه است که با قطع آب روبه‌رو هستند و در یک‌ماهه اخیر تنها هفته‌ای کمتر از 20 ساعت می‌توانند آب داشته باشند که این مقدار آب جوابگوی نیاز بهداشتی نیست.     
رئیس شورای بخش کلاردشت گفت: روز جمعه هفته‌ای که گذشت پس از شش روز از قطع آب روستای کردیچال و گلایه مردم به اتفاق تعدادی از اعضای شورا و اهالی کردیچال به محل شکستگی خط انتقال مراجعه کردیم و از مسئول آب روستایی تقاضای کمک کردیم که ایشان در جواب گفتند که شورای بخش نمی‌تواند پیگیر مشکل آب منطقه باشد.
وی خاطرنشان کرد: همین گلایه را با معاون فرماندار در میان گذاشتیم، ایشان نیز با توهین به شورای بخش حرف مسئول آب روستایی را تأیید کردند و گفتند که روستای کردیچال مشکل آب ندارد.
گل‌کوهی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که به مشکلات مردم بیشتر توجه کنند نه اینکه مردم اعلام کنند آب آشامیدنی نداریم ولی معاون فرماندار به حمایت از متولیان آب بگوید مشکل آب نداریم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول