اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفندماه سال جاری

همایش فعالان قرآنی استان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول موسسات قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همایش فعالان قرآنی استان قم چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

همایش فعالان قرآنی استان قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست مدیران موسسات قرآنی استان قم، به افق اهداف فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: موسسات قرآنی در گام اول باید هماهنگ با اهداف کلی، مخاطبین خود را شناسایی و بر اساس مخاطبین سطوح مختلف برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشند.
سید مرتضی اسماعیلی طبا اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی، تمام تلاش و حمایت خود را در توسعه، ترویج و تعمیق بخشیدن فعالیت‌های قرآنی به کار خواهد گرفت.
در ادامه این نشست مسئول موسسات قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی اظهار داشت: موسسات قرآنی خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و موفقیت در این جبهه وابسته به عملکرد و فعالیت همه موسسات و مراکز قرآنی و به طور عموم همه مردم جامعه در تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و موسسات قرآنی موفقیت عملکرد و فعالیت خود را در رفتار و فرهنگ عمومی جامعه باید ارزیابی کنند.
حجت الاسلام شفیعی به همایش فعالان قرآنی استان قم که چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود اشاره و بیان کرد: در این همایش برگزیدگان استانی و نیز ممتازین آزمون‌های حفظ و مفاهیم دو دوره گذشته مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت و کمک هزینه سفر به عمره مفرده حافظان کل قرآن کریم که در آزمون‌های کتبی و شفاهی موفق شده‌اند اعطا خواهد شد.
وی به اعطا 54 سهمیه عمره مفرده قرآنیان استان قم اشاره کرد و گفت: بر اساس سهمیه تخصیص داده شده و بنابر توافقات به عمل آمده، 34 نفر حافظ کل، 10 نفر مدرس و مربی قرآن، چهار نفر قاری قرآن، چهار نفر از مدیران قرآنی و همچنین دو نفر از فعالان و برگزیدگان امور قرآنی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی اظهار داشت: کاروان قرآنیان در صورت هماهنگی کامل، نیمه دوم اردیبهشت ماه 91 به عمره مفرده اعزام خواهند شد.
در این جلسه مدیران موسسات قرآنی دیدگاه‌های خود را در خصوص گزارش عملکرد موسسات قرآنی، تفاهم‌نامه‌های آموزشی و حمایت‌های مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و بیمه فعالان قرآنی بیان کردند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول