اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان:

کالاهای فاقد بارکد دوبعدی قاچاق محسوب می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: کالاهای فاقد بارکد دوبعدی قاچاق محسوب می‌شوند.

کالاهای فاقد بارکد دوبعدی قاچاق محسوب می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان برای رشد و رونق اقتصادی در شهرستان از همه امکانات موجود استفاده می‌کند و تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم.
وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و بهبود شرایط کسب و کار از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در شهرستان دشتستان انجام شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از اجرای طرح شبنم در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، طرح شبنم از ابتدای بهمن ماه امسال در استان بوشهر و شهرستان دشتستان اجرا می‌شود. 
محمدزاده تصریح کرد: بر اساس طرح شبنم، هر کالایی که قرار است به کشور وارد شود، باید واردکننده از نمایندگان ایران‌کد، برای کالاهای خود بارکد دوبعدی (کد رهگیری) دریافت کند و آن را بر تمام کالاهای وارداتی خود نصب کند.
وی ادامه داد: فروشندگان باید کالاهایی را خریداری کنند که دارای کد دوبعدی ایران‌کد باشد و بر اساس طرح شبنم از اول بهمن، کالاهایی که فاقد بارکد هستند از سطح مغازه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.
این مسئول عنوان کرد: کالاهایی که قرار است طرح با آنها آغاز شود شامل چهار گروه لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی است.
محمدزاده افزود: طرح شبنم به معنای شبکه بازرسی و نظارت مردمی است و تفاهمنامه‌ای بین سازمان صنعت و معدن و تجارت، ستاد مبارزه با کالای قاچاق و گمرک کشور تصویب شده است.
وی یادآور شد: بر همین اساس، خریداران می‌توانند با گرفتن عکس از بارکد کالا یا فرستادن آن بارکد به سامانه ثبت بارکد کالاهای وارداتی از قاچاق بودن یا استاندارد نبودن آن کالا مطلع شوند. 
محمدزاده گفت: در راستای اجرایی شدن طرح شبنم تراکت‌ها و بنرهای اطلاع‌رسانی آن در سطح شهر نصب شده و برای اطلاع فروشندگان یک برگ از اطلاعیه آن را به مغازه‌داران تحویل داده و رسیدش را دریافت خواهیم کرد.
وی متذکر شد: کالاهایی که از تاریخ اول بهمن ماه 90 فاقد بارکد دوبعدی باشند به عنوان کالای قاچاق شناخته شده و بر اساس ماده 62 قانون نظام صنفی، می‌توان آنها را جمع‌آوری کرد.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول