اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان:

جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی از اهداف پارک علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی بر اساس نیازهای توسعه صنعتی منطقه از اهداف پارک علم و فناوری محسوب می‌شود.

جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی از اهداف پارک علم و فناوری است
جلیل خاوندگار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان زنجان با هدف تبدیل ایده‏های نو و فناورانه افراد از جمله محققان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کسب و کار راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری از یکسو به جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی بر اساس نیازهای توسعه صنعتی منطقه می‌پردازد، افزود: از سوی دیگر پارک علم و فناوری به گسترش فرهنگ کارآفرینی و در نهایت رونق اقتصادی منطقه و تولید ثروت کمک می‌کند.
مدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان یادآور شد: پارک علم و فناوری با هدف ایجاد محیطی جذاب و تشویقی برای شرکت‌ها و هسته‌های فناور راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و هسته‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای هم‌افزایی فعالیت‌هایشان می‌توانند از طریق پارک علم و فناوری اقدام کنند.
 خاوندگار با اشاره به اینکه پارک علم و فنّاوری زنجان در منطقه گاوازنگ واقع شده است، تصریح کرد: اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری زنجان، در غرب دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به میزان 30 هکتار است.
وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد کشور با هدف ایجاد هم‌گرایی علمی و فنی در مسیر چشم‌انداز 1404 و افق‌های فراتر از آن در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان راه‌اندازی شده است.
مدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه گسترش پارک‌ها و مراکز رشد، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در پارک‌ها از دیگر اهداف راه‌اندازی این انجمن است، تصریح کرد: تجاری سازی طرح‌ها، بهبود امور آموزشی و پژوهشی و مدیریت پارک‌های علم و فناوری از دیگر اهداف این پارک‌ها است.
خاوندگار بیان داشت: انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی، همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی، ترغیب و تشویق پژوهشگران، ارائه خدمات آموزشی و فنی، انتشار کتب و نشریات علمی، شبکه‌سازی دانشی و سازمانی میان پارک‌ها و مراکز رشد و نهادهای ذی‌نفع اقتصاد دانش بنیان نیز از مهم‌ترین وظایف این انجمن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر اساس ارزیابی‏های انجام شده بر روی آثار علمی، کتب تالیفی، مقالات علمی و پژوهشی، اجرای طرح‏های پژوهشی و فناوری، همکاری‏های بین‏المللی، کاربرد خلاقانه علم و پایه‏گذاری نهادهای پژوهشی و فناوری هر ساله مدیران برگزیده پژوهشی و فناوری کشور پس از طی مراحل داوری انتخاب می‏شوند.
یادآور می‌شود، دکتر جلیل خاوندگار پایه‌گذار و مدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان از سال 57 تاکنون در دانشگاه‌های کشور به تدریس و توسعه پژوهش و فناوری اشتغال داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول