اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبر داد

تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با بیان اینکه تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به دلیل همجواری با استان‌های سلیمانیه و اربیل عراق یک ضرورت است، گفت: امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده به‌زودی شاهد تاسیس آغاز به‌کار این دفتر در استان باشیم.

تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی ظهر امروز در دیدار با معاون مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه که در سنندج صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به انجام پرواز مستقیم تهران ـ سنندج ـ سلیمانیه، راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران ـ سنندج ـ اربیل در آینده نزدیک و وجود دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیران‌بند بانه که بسیاری از ترددهای رسمی اتباع دو کشور از طریق آنها انجام می‌شود راه‌اندازی این دفتر نمایندگی امری ضروریست.
به گفته وی حضور قابل توجه افراد ایرانی مقیم خارج از کشور به‌ویژه کشورهای اروپایی و شناسایی و جذب سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آنان به همراه کاهش بار مراجعات خانواده این افراد به وزارت امور خارجه از جمله اهداف تاسیس این دفتر در استان است.
استاندار کردستان در ادامه ایجاد تسهیلات در زمینه ارائه خدمات و بهره‌برداری از ظرفیت و توانمندی‌های ایرانیان خارج از کشور در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی کشور و به‌ویژه استان و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به کشورهای همجوار را از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفتر نمایندگی در استان عنوان کرد.
شهبازی تحکیم و توسعه مراودات استان با کشورهای مرزی، تشویق و تسهیل تردد تجار، کارشناسان و جهانگردان به کشور و استان و به‌دنبال آن توسعه صنعت گردشگری همچنین جذب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی را از اهداف دیگر راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان برشمرد.
حسین جهنده مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه نیز در ادامه این جلسه صدور انواع روادید، تائید اسناد تجاری و تحصیلی که صرفه‌جویی‌های مناسبی به دنبال دارد، رسیدگی به امور ایرانیان مقیم خارج از کشور که بدون مراجعه به وزارت امور خارجه مستقیم وارد مرکز استان و شهرستان‌ها می‌شوند و همچنین رسیدگی به امور اتباع خارجی مقیم در استان از حیث مسائل کنسولی را از مهم‌ترین وظایف این دفتر نمایندگی عنوان کرد.
گفتنی است: محل مناسب برای استقرار نمایندگی و مامورین اعزامی، تامین و پرداخت هزینه‌های این نمایندگی و همچنین ملزومات و لوازم مورد نیاز آن از سوی استانداری کردستان تقبل شد.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول