اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه ۴ شهرداری اصفهان:

تپه اشرف به سایت موزه شهر اصفهان تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه ۴ شهر اصفهان گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی اطراف تپه اشرف انجام شده به زودی به سایت موزه شهر اصفهان تبدیل می‌شود.

تپه اشرف به سایت موزه شهر اصفهان تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا پرهام ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۴ اصفهان پرداخت و اظهار داشت: منطقه ۴ اصفهان از جمله مناطق جوان در بافت شهری است که نسبت بودجه سرانه عمرانی این شهرداری برای هر شهروند 390 هزار تومان در سال بوده و این رقم سرانه بالایی است.
وی با بیان اینکه بالاترین رتبه و سرانه مساحت فضای سبز 850 شهر اصفهان هکتار است، افزود: بزرگ‌ترین پارک جنگلی اصفهان به طول 700 هکتار در این منطقه واقع شده و نسبت به همین میزان، بالاترین هزینه نگهداری فضای سبز در این منطقه هزینه‌ شود.
شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: در سال 90 بودجه این منطقه 34 میلیارد تومان بوده که معادل 68 درصد آن بودجه عمرانی پروژه‌ها و مابقی بودجه جاری شهرداری است.
وی با بیان اینکه برای سال 91 بودجه 40 میلیارد تومان به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شده است، ادامه داد: با تصویب آن، این بودجه 17.6 درصد افزایش می‌یابد.
پرهام با اشاره به محاسبه هم‌زمان بودجه جاری و عمرانی گفت: درآمد نقدی این شهرداری 28 میلیارد تومان و درآمد غیر نقدی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان است که 82 درصد آن نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی است که درصدد هستیم علاوه بر 40 میلیارد تومان، بودجه مازاد 12 میلیارد تومانی را نیز جذب کنیم.
وی به برخی طرح‌های شهرداری منطقه 4 اشاره کرد و افزود: پارک کوهستانی (کوه نخودی) در شرق اصفهان در حال احداث است که در آینده رقیب پارک کوهستانی صفه می‌شود.
شهردار منطقه 4 تملک پارک محلی کردآباد، احداث خیابان لاهور حد فاصل خیابان مفتح تا خیابان جی، احداث خیابان و میدان حمزه حد فاصل فرهنگیان تا سلمان فارسی و مشارکت در احداث فضای سبز بلوار رمضان را از مهم‌ترین پروژه‌های سال‌جاری برشمرد.
وی در ادامه به طرح‌های سال 91 اشاره کرد و گفت: تعریض پل بزرگمهر، تملک خیابان سلمان فارسی، ساماندهی خیابان و پارک کوثر، ساماندهی امتداد کانال روشن دشت، ساماندهی خیابان بازارچه و تقاطع آن با خیابان سلمان فارسی و ارتقای کیفیت محلات آسیاب چهارسنگ و چشمه باقرخان از جمله دیگر طرح‌ها در سال آینده است.
پرهام همچنین اظهار داشت: اجرای خط بی‌آرتی اتوبوس از محدوده بزرگمهر تا خیابان قدس با تعریض پل بزرگمهر در دستور کار این شهرداری است.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان درصدد توسعه پارک‌های حاشیه زاینده‌رود تا شرق اصفهان است، گفت: با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان، به منظور ایجاد نظم و انضباط و نمایی زیبا در شهر، خط‌کشی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به طول سه کیلومتر با استفاده از رنگ‌های گرم ترافیکی انجام شده است.
شهردار منطقه 4 با اشاره به آزادسازی  88 درصدی خیابان لاهور اضافه کرد: بهره‌برداری از این خیابان سبب کاهش بار ترافیکی خیابان بزرگمهر می‌شود.  
وی به طرح محله‌محوری اشاره کرد و گفت: زیباسازی شهری بافت محلات در دستور کار سال آینده قرار گرفته است.
پرهام به نور پردازی و ساماندهی پارک‌ها و نیز ساماندهی اطراف تپه اشرف و تملک آنها اشاره کرد و افزود: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی تپه اشرف انجام و به زودی به سایت موزه شهر اصفهان تبدیل می‌شود.
وی تعداد طرح‌های این شهرداری را 43 مورد دانست و ادامه داد: این تعداد پروژه 68 درصد بودجه عمرانی را شامل می‌شود.
شهردار منطقه ۴ در ادامه به تعداد پروانه‌های صادر شده در این شهرداری اشاره کرد و گفت: 522 پروانه ساختمانی صادر شده است که این تعداد پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته از نظر مساحت 20 هزار متر کمتر شده است.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول