اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز خبر داد

ارتقای درآمدهای مالیاتی فارس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: استان فارس از نظر وصول درآمدهای استانی وضعیت بهتری را پیدا می‌کند.

ارتقای درآمدهای مالیاتی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، به دنبال سئوال این نماینده از وزیر اقتصاد و دارایی در مورد دلایل عدم منظور کردن مالیات پالایشگاه‌های گاز استان فارس به‌ عنوان درآمدهای استانی و وصول آن به ‌عنوان درآمد ملی و نیز دلایل تأخیر در پرداخت عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی پالایشگاه‌های گاز و نفت این استان، جلسه‌ای با حضور وی و معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مالیاتی کشور و مدیرکل امور مالیاتی فارس در سازمان مالیاتی کشور برگزار شد.
جعفر قادری اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان مالیاتی کشور اعلام داشت که مالیات واحدهای پالایش گاز استان فارس پس از واگذاری به بخش‌های غیر دولتی به صورت استانی وصول و در درآمدهای این استان منظور می‌شود.
نماینده شیراز در خانه ملت افزود: عسکری اعلام داشت که هماهنگی لازم با وزارت نیرو برای پرداخت عوارض بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی واحدهای پالایشی استان فارس انجام شده و در نخستین فرصت این عوارض واریز می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در ادامه جلسه راجع به سایر موضوعات نیز بحث و بررسی و مقرر شد که اداره کل مالیاتی استان فارس نسبت به تسریع در وصول عوارض متعلقه واحدهای پالایش استانی اقدام و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از این عوارض پرداخت کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: همفکری راجع به اصلاح ماده 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده و کسب نظر مساعد وزارت امور اقتصادی و دارایی راجع به طرح پیشنهاد شده از دیگر موضوعات این جلسه بود.
سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس هشتم در ادامه افزود: جمع بدهی مالیاتی یکی از واحدهای پالایشگاهی گاز استان فارس بالغ بر 200 میلیارد تومان است که این مبلغ به‌ عنوان درآمد مالیاتی ملی وصول نشده است و در صورت وصول مالیات این واحد به صورت استانی، فارس از نظر وصول درآمدهای استانی وضعیت بهتری را دارا می‌شود.
انتهای پیام/غ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول