اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چند روز آینده صورت می‌گیرد

پرداخت 100 درصدی مطالبات جوایز صادراتی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از پرداخت 100 درصدی مطالبات جوایز صادراتی تجار و صادرکنندگان خراسان‌جنوبی که مربوط به پیش از سال 89 است، طی چند روز آینده خبر داد.

پرداخت 100 درصدی مطالبات جوایز صادراتی خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع پیش از ظهر امروز در نشست خبری میزان مطالبات جوایز صادراتی صادرکنندگان استان را 1.4 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: ظرف دو هفته آینده کل این مبلغ پرداخت می‌شود.
وی به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی طی 9 ماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور تعداد 22 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است که این تعداد واحد معدنی با ذخیره 31 میلیون تن و استخراج 368 هزار تن در استان راه‌اندازی شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یکی از برکات صدور این پروانه‌های بهره‌برداری را افزایش میزان اشتغال در استان عنوان کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این 22 واحد معدنی برای 457 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
جمیع ادامه داد:‌ در حال حاضر 216 پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است که با ذخیره 492 میلیون تن و استخراج سالانه 3.4 میلیون تن در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: ‌مهم‌ترین معادن فعال در استان عبارت از بنتونیت، خاک صنعتی، منیزیت، گرانیت، کرومیت، مرمریت و مس است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از صدور 57 فقره پروانه اکتشاف در 9 ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این در مدت مذکور 19 فقره گواهینامه کشف نیز صادر شده است که در مجموع 100 فقره گواهینامه کشف و 254 پروانه اکتشاف در استان تاکنون صادر شده است.
جمیع به عملکرد این مجموعه طی 9 ماه اخیر در بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت:‌ در مدت مذکور در بخش صنعت استان 30 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده است که‌ راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی می‌تواند به اشتغال استان و افزایش سرمایه‌گذاری کمک زیادی کند.
 
*صدور 30 پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان‌جنوبی
وی اظهار داشت: این 30 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 29 میلیارد تومانی در استان راه‌اندازی می‌شود و زمینه اشتغال 313 نفر را فراهم می‌کند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: ‌در حال حاضر در خراسان‌جنوبی 376 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده است که با سرمایه‌گذاری 476 میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از 8 هزار و 343 نفر را در استان فراهم کرده است.
جمیع اظهار داشت: همچنین در مدت مذکور 46 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی نیز در استان صادر شده است که نیاز به سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی دارد تا زمینه اشتغال 4 هزار و 800 نفر را در استان فراهم کند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول