اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه نخست محرم امسال صورت گرفت

اعزام بیش از 200 روحانی به مدارس همدان/ پاسخ به 60 هزار شبهه

خبرگزاری فارس: دبیر ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همدان گفت: در دهه نخست محرم بیش از 200 روحانی از قم و همدان با هدف ترویج اسلام و آگاهسازی جامعه دانش آموزی نسبت به رویداد قیام کربلا به مدارس استان اعزام و به 60 هزار شبهه پاسخ دادند.

اعزام بیش از 200 روحانی به مدارس همدان/ پاسخ به 60 هزار شبهه
پرویز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه جهت‌دهی به تعلیم و تربیت درست در عصر حاضر نیازمند پشتوانه احکام متعالی اسلام است، اظهار داشت: تعمیق‌بخشی ارتباط دوسویه حوزه علمیه با آموزش و پرورش در راستای نهادینه‌سازی مکتب دین مبین اسلام در مکانیزم آموزشی کشور سازوکاری بنیادی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه همکاری و هم اندیشی علمای دینی با نظام آموزش و پرورش به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه علوم دینی از جمله بزرگان و دانشمندانی چون؛ آیت‌الله مطهری، شهیدباهنر و شهیدمفتح به منظور آشنایی و تزریق اصول متعالی اسلام در بطن جامعه دانشور نخستین گام اثرگذار را برداشتند.
دبیر ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه کمیته همکاری دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش در سال 85 در کشور تشکیل شد، اذعان داشت: با توجه به اینکه وظایف و دغدغه‌های سازمان‌های مربوطه در حوزه تعلیم و تربیت در یک راستا است، لذا اجرای راهکارهای راهبر با تلفیق علوم نوین تربیتی و قرآنی در سایه تعامل همه‌جانبه، توسعه جامعه دانش‌محور را در بستر اجتماع تحقق خواهد بخشید.
وی تأکید کرد: حضور کارشناسان و نخبگان دینی در همه عرصه‌های تعلیم و تربیت ضروری است چرا که فعالان در عرصه علوم حوزوی، در بخش‌های به روز بودن به لحاظ محفوظات و محتوای اطلاعاتی، مفاهیم غنی روانشناسی، مخاطب‌شناسی و روابط عمومی از توانمندی بالا و ارزشی برخوردار هستند.
ابراهیمی از پاسخگویی به شبهات و سئوالات دانش‌آموزان تمام مراکز شبانه‌روزی‌ همدان با بهره‌مندی از طلاب حوزه علمیه خبر داد و تأکید کرد: در محرم سال جاری با حضور مستمر و همگرایی دو نهاد تعلیم و تربیت کارشناسان و  متخصصان در عرصه علوم دینی با تبیین و شفاف‌سازی به 60 هزار شبهه در حوزه دانش‌آموزی پاسخ داده شد.
وی از اجرای دو طرح قرآنی مصباح الهدی و سراج به صورت کارشناسی شده و تخصصی در همدان خبر داد و بیان داشت: نیروی انسانی کاردان در حوزه علوم و فنون دینی_ مذهبی در شهرهای نهاوند و ملایر با هدف تربیت تخصصی و راهکاری قوی در مقابله با اهداف تعریف شده دشمن ساماندهی شده‌اند.
دبیر ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همدان تعامل تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف با این کمیته را در راستای تحقق اهداف راهگشا خواند و ابراز داشت: دوره تبلیغی و ارشادی امسال با همفکری و همکاری کمیته فوق و استفاده از علما و روحانیون ثابت از دهه نخست محرم آغاز و تا پایان صفر و ایام فاطمیه با بررسی و آسیب‌شناسی شبهه‌های مطرح شده از سوی خانواده آموزش و پرورش پایان خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در دهه نخست محرم سال جاری بیش از 200 روحانی از استان قم و همدان با هدف اشاعه واقعیت‌های دین اسلام و آگاهسازی جامعه دانش‌آموزی نسبت به رویداد قیام کربلا به مدارس استان اعزام شدند.
ابراهیمی در پایان سخنان خود تأکید کرد: آموزش معلمان و مربیان دروس پایه در تأثیرپذیری بر روند توسعه و رشد فکری_ ذهنی این قشر در عرصه‌های مختلف از کارکرد بالایی به منظور احراز اهداف مورد نظر برخوردار است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول