اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 71 جلسه شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد

اعلام اصول استانداردسازی مشاغل مزاحم از سوی شهرداری مشهد

خبرگزاری فارس: در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اعضای کمیسیون بر تعیین آیین‌نامه استانداردسازی مشاغل مزاحم توسط شهرداری مشهد تاکید کردند.

اعلام اصول استانداردسازی مشاغل مزاحم از سوی شهرداری مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ‌دبیر کمیسیون بند 20 در گزارش خود اظهار داشت: با توجه به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری مشهد، شهرداری مکلف است نسبت به تمام اماکنی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان و یا مخالف با اصول بهداشتی در شهرها می‌شود اقدامات جلوگیرانه و استانداردسازی انجام دهد.
دبیر کمیسیون بند 20 در ادامه در مورد محدودیت در افزایش مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح شهر افزود: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر اخذ بها خدمات پلمپ و رفع پلمپ مشاغل مزاحم و آلاینده، با معاونت شهرسازی و معماری هماهنگی لازم برای اصلاح فرآیند و ممنوعیت استقرار مشاغل مزاحم و آلاینده در واحدهای تجاری و اعلام در پروانه و پایان‌کارهای تجاری به عمل آمده و اجرایی شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مورد فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد تعهد شهروندان در برخورد با مشاغل مزاحم از اهمیت خاصی برخوردار است.
علی‌اصغر شمقدری، عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشاغل مزاحم براساس نیاز مردم به آن شغل‌ها ایجاد می‌شود و تا زمانی که این نیازها موجود باشند، این مشاغل مزاحم نیز در شهر هستند، برای رفع این گونه مزاحمت‌های شغلی باید در صدد انتقال و ایجاد استانداردسازی‌ آنها برآییم.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی این مشاغل به عنوان مشاغل مزاحم به دلیل متراژ‍‍ کم مغازه‌ها و مسدود کردن معابر توسط این مشاغل است، افزود: بحث استانداردسازی یکی از موضوعات خیلی مهم در این ‌ارتباط‌ است.
فاطمه غیور، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در پایان این بحث خاطرنشان کرد: این موضوع در نشست‌های تخصصی با حضور اتحادیه‌ها و شهرداری‌ها مناطق به تبادل اطلاعات و هماهنگی در مورد ارائه قوانین و ضوابط مشخص برای استانداردسازی مشاغل مزاحم پرداخته شود.
در دومین دستور کار کمیسیون به تصمیم‌گیری پیرامون تجمیع پیمان‌های رفت و روب و نگهداری فضای سبز و همچنین سه ساله کردن پیمان‌ها پرداخته شد، که کمیسیون با تجمیع آن مخالفت کرد و فقط با تجمیع فعالیت‌های خدماتی آن دسته از فعالیت‌هایی که دارای وجوه مشترک بوده و در سطح مناطق دارای هم‌پوشانی ‌است موافقت کرد.
در ادامه جلسه مدیریت نظارت عالیه به عنوان نماینده کمیسیون خدمات شهری در کمیته توان‌بخشی پیمانکاران خدمات شهری معرفی شد.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول