اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد صورت گرفت

بهره‌مندی 100 هزار دانش‌آموز از آموزش‌های شهروندی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش‌های شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از بهره‌مندی 100 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی از آموزش‌های شهروندی تحت عنوان شهروند خانواده خبر داد.

بهره‌مندی 100 هزار دانش‌آموز از آموزش‌های شهروندی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، محمد حسینی‌زاده اظهار داشت: از آنجا که متولی آموزش‌های شهری و شهروندی، شهرداری‌ها هستند، بنابراین با تعامل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی می‌توانند در حوزه خدمت‌رسانی خود به شهروندان، آموزش‌هایی ارائه دهند و در زمینه‌های برنامه‌ریزی با نظام اطلاع‌رسانی صحیح، شهروندان را به مشارکت سوق دهند.
وی افزود: آموزش شهروندی سرمایه‌گذاری برای آینده مورد نظر کشور در تمام ابعاد است.
کودکان باید شناخت قوانین لازم زندگی در محله و شهر را از زمان کودکی همراه با آموزش‌های محیطی و ملموس با مشارکت کودکان دیگر فراگیرند، پاکیزگی شهر و محیط زندگی، احترام به حقوق دیگران، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم در تمام امور شهروندی، آموزش بهداشت عمومی و دفع صحیح زباله و ... از جمله عواملی هستند که باید از همان دوران کودکی با آموزش نهادینه شوند.
حسینی‌زاده تصریح کرد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به منظور تحقق امر شهروندمداری، توسعه پایدار و تعمیق بخشیدن به آموزه‌های شهروندان و با توجه به اینکه دانش‌آموزان تاثیر پذیرترین قشر اجتماعی هستند و به طریقی مهم‌ترین گروه برای سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می‌شوند طرح شهروند خانواده را از سال تحصیلی 1387 تاکنون در مقطع ابتدایی برگزار کرده است.
مدیر آموزش‌های شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هزار دانش‌آموز در پایه‌های دوم و چهارم مدارس ابتدایی مناطق هفت‌گانه مشهد و تبادکان زیر پوشش قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: سرفصل‌ها و گام‌های آموزشی این طرح مطابق با نیاز دانش‌آموزان در مباحث مرتبط با مفاهیم شهروندی در قالب کتاب‌کار کودک و با بهره‌مندی از داستان و شعر طراحی شده است همچنین به منظور ایجاد انگیزه بیشتر و کاربردی کردن آموز‌ش‌ها، مسابقاتی نیز در قالب پیامک، ساخت کارهای دستی و هنری، اجرای جشنواره‌ها و نمایشنامه‌های شهروندی در طرح شهروندان شهر بهشت پیش‌بینی شده است.
حسینی‌زاده با بیان این مطلب که باید با خانواده‌ها به عنوان جایگاه اصلی رشد کودکان در زمینه مسئولیت‌پذیری مشارکت و ارتباط داشته ‌باشیم، گفت: ما به طرح‌هایی نیاز داریم که در آن، کودکان و والدینشان توان ویژه نسل خود را به یکدیگر عرضه کنند تا ضمن ایجاد پیوستگی میان گذشته، حال و آینده در راستای به‌سازی محیط زندگی و اجتماعی تلاش بالقوه‌ای صورت گیرد.
وی یادآور شد: جامعه مخاطب ما در طرح شهروندان شهر بهشت دانش‌آموزان دوم و چهارم مقطع ابتدایی مناطق هفت‌گانه و تبادکان شهرستان مشهد است که از طریق 3 هزار مربی آموزش دیده مفاهیم شهروندی را از طریق محصولات آموزشی، برگزاری کلاس و 10 ساعت کارگاه صورت می‌پذیرد.
مدیر آموزش‌های شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تصریح کرد: تشکیل 10 تا 12 کارگاه آموزشی چهار ساعته جهت آموزش 3 هزار و 700 مجری طرح، توجیه بیش از 100 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان زیر پوشش طرح در دو جلسه و ارائه کتاب راهنمای طرح برای همکاری در آموزش و انجام فعالیت‌های فرزندانشان و آموزش بیش از 100 هزار دانش‌آموز از جمله اقدامات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در طرح شهروند خانواده است.
انتهای پیام/آ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول