اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

مدیریت میراث فرهنگی بر حرم امامزادگان را قبول نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: شیوه نگهداری حرم امامزادگانی که میراث فرهنگی آن را مدیریت می‌کند، مورد تایید ما نیست.

مدیریت میراث فرهنگی بر حرم امامزادگان را قبول نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی تعداد امامزادگان زیر پوشش مدیریت اداره میراث فرهنگی استان را 100 واحد اعلام کرد.
وی تصریح کرد: حرم این امامزادگان به دلیل قدمت تاریخی تحت مدیریت میراث فرهنگی قرار دارند که به علت بی‌توجهی در حال تخریب هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: ما حرم هیچ امامزاده‌ای نداریم که کار بازسازی آن را انجام نداده باشیم در حالی که بازسازی بقاع امامزاده‌ها وقت‌گیر بوده ولی ناتمام نمانده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برای ساماندهی این 100 امامزاده خواستار برگزاری نشست مشترک ادارات کل اوقاف با میراث فرهنگی مازندران شد.
وی تاکید کرد: این تعداد بقعه امامزادگان در صورتی که زیر پوشش اداره کل اوقاف قرار گیرند با همکاری و استفاده از کارشناسان میراث فرهنگی، بازسازی می‌شوند.
سهرابی تعداد موقوفه و رقبه در این استان را به ترتیب 12هزار موقوفه و 120هزار رقبه اعلام کرد و گفت: موقوفات مازندران با توجه به نیاز جامعه به کار فرهنگی باید با همکاری روحانیون احیا شود.
وی با اشاره به درآمد موقوفات استان اضافه کرد: 60 درصد درآمدهای موقوفات استان در مراسم عزاداری‌ها، تعزیه اباعبدالله حسین(ع)، ‏خیرات و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بی‌سرپرست ‎و جهیزیه نوعروسان فاقد توان مالی هزینه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران درباره شهرهایی که مشکل اوقافی دارند، یادآور شد: نظر واقف در گذشته وقف آن روستا یا شهر با حریم همان زمان بوده که حریم فعلی را شامل نمی‌شود و این مشکل با نظر اداره ثبت قابل حل است. 
*اختصاص دو میلیارد و 360 میلیون ریال برای تعمیر مساجد مازندران
در خبر دیگر این اداره کل آمده است: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اختصاص اعتبار 2 میلیارد و 630 میلیون ریال به تعمیر و تجهیز مساجد استان خبر داد.
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بیان داشت: در 9 ماهه اول سال جاری مبلغ 2 میلیارد و 630 میلیون ریال بابت تعمیر و تجهیز مساجد استان اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: این اعتبارات که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تخصیص داده شد به 137 مسجد اعطا شده است .
سهرابی ادامه داد: مساجد در اسلام از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است و هر چه قدر مساجد از نظر زیبایی جذابیت بیشتری داشته باشد در جذب جوانان و نوجوانان مؤثرتر است و تجهیز مساجد به مسایل روز از جمله فناوری‌های الکترونیکی و پیشرفته و مسایل فرهنگی و ورزشی می‌تواند در جهت‌دهی نسل جدید مؤثر باشد.
وی با اشاره به وجود بیش از 4 هزار مسجد در استان گفت: برای تعمیر و تجهیز مساجد استان نیاز به همکاری همه جانبه خیّرین، نیکوکاران و مسئولان داریم و معتقدیم که هر چه قدر مساعدت برای ساماندهی مساجد بیشتر صورت بگیرد فرهنگ ناب نبوی و علوی ما در بین جوانان و نوجوانان ماندگارتر می‌شود.
انتهای پیام/ر30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول