اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدا آبان در چهارمحال و بختیاری

گاز مشترکان بر اساس تعرفه مناطق سرد محاسبه شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: بهای گاز مشترکان در این استان از اول آبان تا پایان اسفند بر اساس تعرفه مناطق سرد محاسبه می‌شود.

گاز مشترکان بر اساس تعرفه مناطق سرد محاسبه شد
اسماعیل هیبتیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این استان چهارمحال و بختیاری در شمار نقاط سردسیر کشور و هدفمند شدن یارانه‌ها، بهای گاز مصرفی مشترکان خانگی در این استان از اول آبان‌ماه بر اساس تعرفه مناطق سرد یک، دو و سه محاسبه می‌شود.

وی افزود: بهای گاز مصرفی مشترکان بر اساس قوانین و مقررات موجود در دو بخش ماه‌های سرد و گرم محاسبه می‌شود.

هیبتیان ادامه داد: در این استان سال به بخش هفت و پنج ماهه تقسیم شده که الگوهای مصرف این حامل انرژی در هر یک از این دو دوره زمانی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیم‌بندی مشترکان از نظر شرایط آب و هوایی و محل سکونت به پنج اقلیم سرد یک، دو، سه،معتدل و گرمسیری پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: از مجموع هفت شهرستان استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ در اقلیم سرد یک، شهرکرد و کیار در اقلیم سرد دو و شهرستان‌های لردگان و اردل با توجه به برخورداری از هوای گرم و مطلوب‌تر در اقلیم سرد سه قرار دارند.

به گفته وی، 12 دامنه جدید مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اجرایی شده است.

هیبتیان در توضیح چگونگی تعیین پرمصرف و کم مصرف بودن مشترکان گفت: مشترکان گاز طبیعی بر اساس میزان مصرف در 12 دامنه مصرفی تقسیم‌بندی می‌شوند و با توجه به دامنه مصرف در این زمینه اظهارنظر می شود.

وی به کاهش مصرف گاز خانگی در این استان با هدفمند شدن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی، تجهیز سامانه‌های اندازه‌گیری، افزایش سطح آگاهی و دانش مشترکان در خصوص راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و از همه مهم‌تر همکاری صمیمانه آنها با شرکت گاز استان از جمله دلایل اصلی کاهش مصرف سرانه گاز در این استان است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت و هدفمند کردن مصرف انرژی تصریح کرد: هوشمند کردن سیستم موتورخانه،استفاده از شیشه‌های دوجداره در ساختمان و استفاده دیگر تجهیزات جلوگیری کننده از هدر رفت انرژی از جمله مواردی است که در صرفه‌جویی مصرف گاز تاثیر به سزایی دارد.

وی، با توصیه به مشترکان این استان به رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز ادامه داد: اگر باور کنیم صرفه‌جویی درست مصرف کردن است و محدود بودن منابع و تمام شدن ذخایر ایران و حتی آغاز جنگ‌هایی بر سر آب و سایر منابع در جهان ممکن است، آن هنگام حتما در مصرف انرژی تجدیدنظر می‌کنیم.

هیبتیان اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف به معنی نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور است، سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌‌ها شده و زمینه‌ای برای گسترش عدالت است.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح مصرف نیازمند فرهنگ‌‌سازی پایدار است، گفت: این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتا به یک فرهنگ در تمام عرصه‌های مصرف تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول