اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت استاندار بوشهر

بخشی از عمارت حاج رئیس به موزه بافت قدیم اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: با موافقت استاندار و مسئولان بوشهر بخشی از عمارت حاج رئیس(یکی از عمارت‌های تاریخی و قدیمی بوشهر) به موزه بافت قدیم اختصاص می‌یابد.

بخشی از عمارت حاج رئیس به موزه بافت قدیم اختصاص می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، استاندار بوشهر پیش از ظهر امروز در بازدید از بنیاد ایران‌شناسی و نشست با هیئت امنای بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر اظهار داشت: همچنین از مجموعه اعتبار 50 میلیون تومانی برای چاپ قرآن رمزدار، 10 میلیون تومان به قید فوریت به بنیاد ایران شناسی اختصاص می‌یابد.

محمدحسین جهانبخش افزود: ضمن برآورد هزینه ساختمان مجاور بنیاد ایران‌شناسی، آمادگی پرداخت 200 میلیون تومان برای خرید زمین مذکور را داریم.

وی بیان کرد: 10 میلیون تومان نیز اعتبار فرهنگی برای چاپ کتاب بانک مشاهیر بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین استانداری بوشهر 50 درصد هزینه پارکینگ پارک را باسیدون از محل اعتبارات مازاد پرداخت می‌کند.

جهانبخش با بیان اینکه بوشهر از بسترهای تاریخی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: بیش از 500 جلد کتاب در مورد آثار ادبی، تاریخی، علمی، فرهنگی، هنری و .... استان بوشهر به چاپ رسیده و این امر نشان از قدمت و هویت تاریخی استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: برای نجات هویت تاریخی بوشهر باید به آثار گذشتگان توجه کنیم و جامعه‌ای تاریخ‌ساز برای آیندگان باشیم.

استاندار بوشهر گفت: همه آثار گذشتگان را باید حفظ کرده و پاس بداریم و به گونه‌ای عمل کنیم که هویتی تاریخ‌ساز برای آینده شویم.

جهانبخش وجود موزه بافت قدیم را برای بوشهر ضروری خواند و گفت: بخشی از عمارت تاریخی حاج رئیس بوشهر باید به موزه بافت قدیم اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بوشهر استانی است که ریشه در تاریخ ایران دارد، خاطر نشان کرد: 300 میلیون تومان برای مقاوم‌سازی و بهسازی مرکز بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر هزینه شده است.

استاندار بوشهر گفت: با وجود مقاوم‌سازی و بهسازی‌های صورت گرفته در مورد آثار تاریخی بوشهر اما باز هم این اقدامات برای استان تاریخی بوشهر کافی نیست.

جهانبخش افزود: آثار تاریخی سند هویت ایران و بوشهر است و باید زمینه لازم را برای ارتباط بین نسلی و پژوهشگران فراهم کنیم.

وی گفت: در بازدیدهایی که از اماکن تاریخی بوشهر داشتم به نظر بنده تا بهسازی کامل آثار و ابنیه‌های تاریخی فاصله داریم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول