اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

افزایش 72 درصدی تولید زیتون در رودبار

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال 18 هزار تن زیتون در رودبار تولید شده که نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش داشته است.

افزایش 72 درصدی تولید زیتون در رودبار
ایرج بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پایان فصل برداشت زیتون در رودبار، اظهار داشت: امسال وضعیت برداشت محصول زیتون نسبت به سال گذشته بسیار خوب و مناسب بوده است.
وی، با بیان اینکه امسال 18 هزار تن زیتون در رودبار تولید و برداشت شده است، افزود: این مقدار تولید نسبت به 10 هزار و 452 تن زیتون در سال گذشته حدود 72 درصد افزایش دارد.
این مسئول، 60 درصد زیتون تولید امسال را کنسروی خواند و تصریح کرد: 40 درصد زیتون نیز برای روغن‌کشی است و پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 440 تن روغن زیتون تولید شود.
وی، دلیل افزایش تولید زیتون در رودبار را افزایش آب و هوای خوب و همچنین درختان بدون آفت عنوان کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید زیتون این بوده که امسال درختان آفت نداشتند زیرا به‌موقع جلوی آفت گرفته شده و درختان محصول پرباری داشتند.
بنیادی میزان درآمد حاصل از تولید زیتون امسال را 18 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: رودبار از شهرستان‌های جنوبی گیلان است که به خاطر داشتن باغ‌های زیتون شهرت دارد.
وی، سابقه پرورش زیتون رودبار را یک هزار ساله خواند و اذعان داشت: باغ مادری علی‌آباد شرایط بهتری برای تبدیل به مجموعه باغی زیتون جهان دارد.
این مسئول، با اشاره به اینکه اقتصاد منطقه رودبار به دلیل شرایط خاص اقلیمی بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است، یادآور شد: مهم‌ترین محصول این شهرستان زیتون است که منبع اقتصادی خوبی برای بهره‌برداران محسوب می‌شود.
وی، روغن‌کشی زیتون را یکی از مهم‌ترین فرآورده زیتون دانست و خاطر نشان کرد: این امر می‌تواند به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای فعلی استان مطرح شود.
بنیادی ابراز داشت: زیتون از جمله محصولات اساسی استان است از این‌رو باید از جایگاه خوبی در سطح کشور و حتی مجامع بین‌المللی برخوردار باشد.
وی، حمایت از محصول زیتون را یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی بیان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول