اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش تابلوهای اهدایی به حرم رضوی در موزه آستان قدس

خبرگزاری فارس: نمایش تابلوهای اهدایی واقفان و هنرمندان به بارگاه ملکوتی رضوی در نمایشگاه آثار هنری با موضوع امام رضا(ع) درموزه آستان قدس رضوی برپا شد.

نمایش تابلوهای اهدایی به حرم رضوی در موزه آستان قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی این سازمان اظهار داشت: به مناسبت شهادت امام رضا (ع) نمایشگاهی با عنوان «ثامن الحجج(ع)» شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، مرغش، قلم‌زنی و معرق با موضوع حضرت رضا(ع) از تاریخ امروز تا 11بهمن ماه در محل گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان‌قدس رضوی در حال برگزاری است.
جمشید امیریان افزود: در این نمایشگاه تعدادی از آثار هنری نفیس با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف از تابلوهای اهداکنندگان، واقفان و هنرمندان بزرگی مانند استاد رضا بدرالسماء، استاد حسین طالبی، استاد محمد مهدی باباخانی، احمد رازی، اسماعیل نا‌م‌آور، مصطفی چاهی، جمال ناصری، زهره مهانی منش و معصومه عرفانی که در سال‌های گذشته وقف آستان‌مقدس حضرت رضا علیه السلام شده در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. 
امیریان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تابلوهای ارزشمندی مانند ضامن آهو، اذن دخول حضرت رضا علیه‌السلام، حدیث سلسله‌الذهب، سنگ مقام حضرت رضا علیه‌السلام، مسموم کردن حضرت رضا علیه‌السلام و... در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
وی به  تابلویی با عنوان « السلام علیک یا علی‌بن موسی‌ الرضا علیه السلام» که توسط استاد محمد مهدی باباخانی روی فلز برنج خطاطی و قلم زنی شده است اشاره کرد و افزود: تابلوی معرق چوب ضامن آهو اثر هنرمند کاشانی مصطفی چاهی از دیگر آثار ارزشمند این نمایشگاه است که از چوب سفید ساخته و با حرارت تنوع رنگ داده شده است.
امیریان تصریح کرد: از دیگر آثار نفیس این نمایشگاه تابلوی قهوه خانه‌ای اثر استاد حسین طالبی هنرمند مشهدی است که دراین تابلو به سه موضوع در ارتباط با شهادت امام رضا علیه‌السلام اشاره شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول