اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر مطرح کرد

جزئیات واگذاری شهرک‌های صنعتی به صنعتگران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر جزئیات واگذاری شهرک‌های صنعتی به صنعتگران را تشریح کرد.

جزئیات واگذاری شهرک‌های صنعتی به صنعتگران
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ابلاغ آیین‌نامه اجرای نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، صنعتگران صاحبان شهرک‌های صنعتی می‌شوند.
صفوی اضافه کرد: این آیین‌نامه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و دادگستری پیشنهاد شده بود که به تازگی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.
وی اضافه کرد: براساس این آیین‌نامه در صورتی که بیش از 50 درصد زمین‌های قابل واگذاری در فاز عملیاتی در هر شهرک و ناحیه صنعتی واگذار و حداقل تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک صنعتی به 15واحد و ناحیه صنعتی روستایی به هشت واحد برسد شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به تشکیل شرکت خدماتی اقدام و اداره امور شهرک و ناحیه صنعتی را به این شرکت واگذار می‌کند.
صفوی ادامه داد: در صورتی که در اثر ساخت و ساز غیرمجاز مالک یا متصرف قانونی، قسمتی از مشاعات از بین رفته یا تخریب شود متخلف موظف است از طریق توافق نسبت به جبران خسارت وارد شده و ترمیمی اقدام کند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: همچنین این شرکت موظف است یک نسخه از اسناد و مدارک و نقشه‌های فنی موجود مرتبط به تاسیسات و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در اختیار شرکت خدماتی قرار دهد.
صفوی واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به هیئت امنا شهرک‌های حائز شرایط واگذاری که بیشتر توسط این شرکت انجام شده را گامی مثبت و رو به جلو خواند و گفت: با فراهم آمدن مقدمات و تمرین این کار توسط هیئت امنا شهرک‌های صنعتی مدت زمان واگذاری امور به شرکت‌های خدماتی کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند حداکثر دو ماه هزینه‌های شرکت خدماتی را پرداخته و پس از تکمیل شرکت خدماتی منطبق با اساس‌نامه شرکت از هزینه‌های مشترک قابل پرداخت توسط شرکت کسر کند و شرکت خدماتی درباره تمامی کارکنانی که قراردادشان با شرکت قطعیت یافته است قائم مقام تعهدات و حقوق شرکت است.
صفوی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی پس از اخذ سند تفکیکی هر شهرک و ناحیه صنعتی و احراز شرایط انتقال مالکیت مالک را برای تنظیم سند مالکیت مجاز به دفاتر اسناد رسمی معرفی می‌کند.
وی یادآورشد: بخش‌های مشترک شهرک‌ها و نواحی صنعتی شامل همه عرصه‌های شهرک و ناحیه صنعتی به غیر از سطوح قسمت‌های اختصاصی، تاسیسات، قسمت‌های مشترک از قبیل چاه آب، پمپ آب و شبکه های آبرسانی و توزیع آب، شبکه گاز رسانی، مخابرات، جمع آوری فاضلاب، تصفیه خانه، برق‌رسانی و روشنایی، ساختمان‌های آتش نشانی، ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب، فضای سبز است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول