اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

220 شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 220 متخلف شکار و صید در مناطق مختلف گچساران دستگیر شده‌اند.

220 شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شکار بی‌رویه و غیرمجاز به ‌عنوان تهدیدی جدی برای محیط زیست به‌شمار می‌آید و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام گیرد.
رئیس اداره محیط زیست گچساران با اشاره به عدم تناسب میان مجوز صادرشده و جواز حمل سلاح به نسبت آمار حیات وحش از قبیل پرندگان و پستانداران در گچساران، از متولیان امر خواست تا در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.
دیانتی‌نسب با اشاره به دستگیری 220 شکارچی متخلف  در 10 ماهه نخست سال جاری در گچساران ابراز داشت: از شکارچیان متخلف که به شکار غیر مجاز پرداخته ‌بودند افزون بر 140 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.
وی افزود: این افراد به شکار میش و گوسفند وحشی، روباه، کبک و تیهو و دیگر پرندگان در حوزه استحفاظی گچساران اقدام کرده بودند.
این مقام حفظ محیط زیست گچساران مناطق ماهور باشت، بی‌بی حکیمه، دیل، لیشتر و بابا‌کلان را از جمله نقاطی عنوان کرد که شکارچیان متخلف در آن شکار غیرمجاز داشته‌‌اند.
دیانتی‌نسب افزود: این افراد به‌ طور غیر قانونی اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند که گرفتار محیط‌بانان منطقه شدند. 
رئیس اداره محیط زیست گچساراران با اشاره به معضلات ناشی از شکارهای غیر قانونی در این شهرستان افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه عدم شکار غیر مجاز در حفظ و نگهداری از گونه‌های مختلف پرندگان و حیوانات مؤثر و لازم است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه و مطبوعات از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا همکاری بیشتری در حوزه محیط زیست داشته باشند.
این مقام مسئول در گچساران یادآور شد: حذف هر یک از حلقه‌های زنجیره محیط زیست، اثرات جبران‌ ناپذیری بر روی حیات و سلامتی انسان بر جای می‌گذارد.
دیانتی‌نسب ابراز داشت: مؤلفه‌های زیست محیطی در اطراف ما، همه افراد جامعه را درگیر می‌کنند و رسیدگی به آن وظیفه همه افراد و سازمان‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست گچساران به صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی در شکارگاه‌ها و عرصه‌های طبیعی هستند و با کسانی که اقدام به شکار غیرمجاز کنند به طور قاطع برخورد می‌کنند.
دیانتی‌نسب با تأکید به رعایت ضوابط و مقررات صید و شکار ابراز داشت: در صورتی که بنا بر مقتضیاتی از قبیل حفظ نسل پرندگان، مسائل بهداشتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تغییرات یا ممنوعیت‌هایی در ضوابط و مقررات شکار و صید به عمل آید، دارندگان پروانه شکار متعهد به اجرای آن هستند.
وی افزود: حتی به دلیل عدم آگاهی شکارچیان از قوانین ممنوعیت شکار و صید، در صورت هرگونه شکار و صید غیر‌مجاز فرد متخلف دستگیر و طبق قانون با او برخورد می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول