اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

پایگاه‌های امداد هوایی باید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کوهستانی بودن این استان، ایجاد پایگاه‌های امداد هوایی برای پوشش مناطق صعب‌العبور الزامی است.

پایگاه‌های امداد هوایی باید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود
ضیاء رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: 40 بالگرد امداد هوایی در کشور توزیع می‌شود که مرکز فوریت‌های پزشکی این استان پیشنهاد اختصاص دو بالگرد را به وزارت بهداشت داده است.
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان دارای مناطق صعب‌العبور زیادی است که داشتن چند بالگرد برای خدمات رسانی هوایی به مردم این مناطق و پوشش جاده‌های کوهستانی الزامی است.
وی بیان داشت: نقشه پوشش فراگیر خدمات اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد آماده و پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد پایگاه‌های امداد هوایی انجام شده است.
رسولی ابراز داشت: مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان در سال 90 با انجام 2 هزار و 300 ماموریت اورژانسی به مردم و حادثه دیدگان کهگیلویه و بویراحمدی خدمت ارائه داده است.
وی با بیان این‌که آمادگی لحظه‌ای و تجهیزات به‌روز دو اصل مهم در انجام صحیح ماموریت‌های این مرکز است، گفت: در سال جاری با افزایش پایگاه‌های اورژانس 115 و تجهیز امکانات خدمات کمی و کیفی مطلوب‌تری به‌ویژه به روستائیان ارائه شده ولی در این بخش همچنان نیازمند کار و تلاش هستیم.
رسولی عنوان کرد: تهیه اتوبوس آمبولانس و بیمارستان سریع‌الاحداث اقدام مهمی در راستای بهبود خدمات در حوزه سلامت است که امیدواریم با تحقق سهم 50 درصدی استانداری این استان و نیز سهم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، این مهم به‌زودی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شود.
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش را از برنامه‌های اصلی این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری یک دوره آموزش فوریت‌های پزشکی(بیسیک) با حضور 96 نفر از پرسنل راننده و اپراتور با 200 ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و این رویکرد به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن این استان ایجاد پایگاه‌های امداد هوایی برای پوشش مناطق صعب‌العبور الزامی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول