اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی صورت گرفت

عرضه فرهنگ نامه قرآنی در دومین نمایشگاه کتاب حوزه

خبرگزاری فارس: بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی فرهنگ برابری‌های فارسی قرآن را در بیش از پنج جلد با عنوان «فرهنگ نامه قرآنی» منتشر کرده است.

عرضه فرهنگ نامه قرآنی در دومین نمایشگاه کتاب حوزه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، غرفه بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با بیش از 160 عنوان کتاب و 40 اثر جدید پذیرای بازدیدکنندگان از دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه است.
«المعجم فی فقه اللغة» در 20 جلد توسط این مرکز منتشر شده که به گفته مسئولان غرفه، انتشار مجلدات بعدی آن نیز ادامه خواهد یافت ضمن اینکه جلد‌های 16 تا 20 این مجموعه ارزشمند برای نخستین بار در دومین نمایشگاه کتاب حوزه عرضه شده است.
از دیگر آثار مرتبط با علوم حوزوی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی می‌توان به «جریان شناسی تفاسیر فقهی» در دو جلد و نیز آثاری چون «روضة الجنان» و «روح الجنان» اشاره کرد که در موضوع تفسیر قرآن مجید و در 20 جلد به چاپ رسیده‌اند.
«سفینة البحار» شامل مباحث حدیثی در چهار جلد و «شرح نهج البلاغه ابن میثم» در هشت جلد از کتاب‌های دیگر این مرکز هستند، ضمن اینکه طلاب و عموم محققین حوزوی می‌توانند «موسوعة الادعیه» را نیز در هفت جلد و با موضوع فقهی از غرفه بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی تهیه کنند.
از دیگر آثار تفسیری منتشر شده توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی می‌توان به ترجمه تفسیر «جوامع الجوامع» در شش جلد اشاره کرد ضمن اینکه این مرکز اقدام به چاپ و عرضه مجموعه «راه روشن» در هشت جلد با موضوع اخلاقی نیز کرده است.
فرهنگ الفبایی فارسی و عربی «الرائد» و نیز مجموعه «ورام» در دو جلد از دیگر آثار ارائه شده توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در دومین نمایشگاه کتاب حوزه است ضمن اینکه این مرکز برای نخستین بار اقدام به چاپ «فرهنگ نامه قرآنی» در پنج جلد کرده که شامل فرهنگ برابری‌های فارسی قرآن بر اساس 142 نسخه خطی و کهن موجود در موزه آستان قدس رضوی است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول