اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر عرصه سفال و سرامیک:

فروش آثار هنری اساسی‎ترین مشکل هنرمندان است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس و پژوهشگر عرصه سفال و سرامیک گفت: هنر سفال معاصر ایران دارای قابلیت‎های فراوانی است، اما در حال حاضر فروش آثار هنری، اساسی‎ترین مشکل هنرمندان است.

فروش آثار هنری اساسی‎ترین مشکل هنرمندان است
شاهین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنر سفال معاصر ایران دارای قابلیت‎های فراوانی است و حتی به جرأت می‎توان گفت قابلیت ساخت در اندازه‎های بزرگ را دارد.
وی افزود: تاکنون در ایران و در نمایشگاه‎های متعددی که برگزار شده، قابلیت‎های سفال و سرامیک به خوبی نشان داده شده است، اما هنوز به مرحله اجرایی در فضاهای بزرگ نرسیده است.
کارشناس و پژوهشگر عرصه سفال در ادامه بیان داشت: هنر سرامیک و ساخت خانه‎های سرامیک در مراحل اولیه خود قرار دارد و باید در ساخت و بهره بردن از سرامیک ایرانی به مسائل زیبایی‌شناختی هم توجه داشت.
وی با اشاره به اینکه باید بین هنر معماری و سرامیک ارتباط برقرار کرد و این دو را با هم پیوند داد، گفت: از سرامیک هم‌چون سفال می‎توان در ساخت مجسمه‎های داخل میادین شهری بهره برد، زیرا سرامیک استحکام بالایی دارد و از نظر مادی نیز به صرفه‌تر است.
مولایی با اشاره به اینکه باید از فروش آثار هنرمندان حمایت کرد، بیان داشت: برای حمایت هنرمندان سفال و دیگر رشته‎های هنری که آثار خود را به سالانه‎ها، دوسالانه‎ها و نمایشگاه‎ها ارسال می‎کنند، تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانند آثار خود را به فروش برسانند.
وی ادامه داد: تا به حال کمتر به مسئله فروش آثار هنری هنرمندان پرداخته شده است، در صورتی که آثار هنرمندان با کیفیت و در سطوح بسیار بالایی ساخته می‎شود و حتی دارای کاربردهای فراوانی هستند و می‎توانند در فضاها و اماکن مختلف شهری مورد استفاده قرار بگیرند.
پژوهشگر عرصه سفال اضافه کرد: انجمن‎های سفالگری و هم‌چنین برگزار جشنواره‎های هنر سفال و سرامیک باید این فرصت را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آثار خود را به فروش برسانند و هم‌چنین سفال ایران را باید کاربردی کرد و از آن بهره‎های زیادی برد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول