اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل:

آب‌های گرم سرعین به خارج شهر منتقل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در طرح جامع گردشگری شهر سرعین با رویکرد گردشگری، آبهای گرم از داخل شهر به خارج شهر انتقال داده می‌شوند.

آب‌های گرم سرعین به خارج شهر منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر فرهیخته صبح امروز در جلسه تدوین طرح جامع گردشگری شهر سرعین اظهار داشت: احیا و ساماندهی آبهای گرم سرعین به عنوان بزرگ‌ترین استعداد گردشگری این منطقه مد نظر است که با دقت فراوان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه آبهای گرم سرعین باید به طور مدرن و به سبک جدید احیا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد افزود: خاصیت درمانی موجود در آبگرم‌ها سالانه گردشگران فراوانی را به اردبیل سرازیر می‌کند که استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی جامع نیاز دارد.

این مسئول با تاکید بر فراهم کردن بستر لازم به منظور جذب گردشگران خارجی در شهر سرعین، تصریح کرد: هفت مجتمع آب درمانی مدرن در استان در حال ساخت است.

فرهیخته ادامه داد: پنج مجتمع آب درمانی مدرن نیز در حال حاضر در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمامی آنها در اختیار بخش خصوصی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به اعتبارات سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری 14 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان هزینه شده است.

وی بیان داشت: این اعتبار در 18 زمینه گردشگری اعم از زیرساخت‌های احداث کمپینگ و در تمامی شهرستان‌های استان مانند کوثر، مشگین‌شهر و مناطق گردشگری چون سردابه، نئور، سقزچی، شورابیل و بولاغلار هزینه شده است.

فرهیخته با بیان اینکه در چهار سال اخیر هر سال 15 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان هزینه شده است، از هزینه این میزان اعتبار برای 27 مورد از مناطق گردشگری و آب درمانی‌ها خبر داد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گردشگری در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و سودآور بوده و زمینه سرمایه‌گذاری در گردشگری را در حد بالایی داراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان ابراز داشت: سرمایه‌گذران می‌توانند با مطالعه بسته‌های سرمایه‌گذاری نسبت به حضور در منطقه و سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول