اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیرجند

میز مشترک ایران و افغانستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: میز مشترک ایران و افغانستان در راستای حل مشکلات پیرامون صادرات و واردات این دو کشور در تاریخ 28 دی‌ماه جاری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

میز مشترک ایران و افغانستان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای حل مشکلات پیرامون صادرات و واردات این دو کشور در تاریخ 28 دی‌ماه سال‌جاری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، اظهار داشت: قرار است در این میز مشترک مشکلات صادرات و واردات در سطح کلان کشوری مورد تحلیل و بررسی مسئولان دو کشور قرار گیرد و حل شود.
علیرضا جمیع از حضور فعال بخش خصوصی در این میز مشترک خبر داد و افزود: برگزاری این‌گونه جلسات می‌تواند گام بزرگی در راستای حل مشکلات و تسهیل روابط تجاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: هم‌چنین قرار است سفر هیئت تجاری افغانستان به استان را نیز داشته باشیم که قرار است 48 نفر در این هیئت حضور داشته باشند که 10 نفر از مقامات دولتی و 35 تاجر به استان سفر می‌کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ‌البته پیش از این قرار بود که این سفر در دی‌ماه انجام شود ولی به دلیل مشکلاتی فعلا به تعویق افتاده است.
جمیع اظهار داشت: ما به مرز به‌‌ عنوان یک فرصت برای استان نگاه می‌کنیم و نگاه تهدیدی به مرز نداریم و در راستای تسهیل روابط تجاری ما یک گمرک را در میل 78 مستقر کردیم هم‌چنین شرکت پایانه‌های استان نیز در حال احداث تشکیلاتی در این مکان است.
 
*جاده ایران به فراه افغانستان تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
وی افزود: هم‌چنین کار آسفالت جاده ایران به استان فراه افغانستان نیز در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا 6 ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با افتتاح این جاده تجار می‌توانند به آسانی نسبت به حمل و نقل کالاهای خود به کشور افغانستان اقدام کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ‌با وجودی که تاکنون در راستای بهره‌برداری از فرصت‌های مرز در استان اقدامات زیادی انجام شده است ولی هنوز هم جای کار دارد هنوز ما از همه این فرصت‌ها در استان استفاده نکرده‌ایم.
جمیع اظهار داشت: سال گذشته نیز یک هیئت تجاری همراه با وزیر تجارت افغانستان یک سفر چند روزه به استان خراسان‌جنوبی داشتند که برکات زیادی برای طرفین داشت.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول