اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی قلعه‌گنج خبر داد

آغاز فاز دوم تب برفکی در قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قلعه‌گنج گفت: فاز دوم واکسن تب برفکی در سال 90 در این شهرستان از 25 دی ماه آغاز شده است.

آغاز فاز دوم تب برفکی در قلعه‌گنج
فرشید چمک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی از 25 دی ماه سال جاری در این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح 19 هزار رأس گاو و گوساله توسط چهار اکیپ بخش دولتی و خصوصی طی مدت 20 روز کاری علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند.
چمک تصریح کرد: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان قلعه‌گنج 90 درصد گاو و گوساله‌های این شهرستان علیه بیماری یاد شده، واکسینه می‌شوند. 
وی ابراز داشت: بیماری تب برفکی به دلیل واگیردار بودن و آسیب‌های اقتصادی به عنوان یکی از بیماری‌های مهم دام تلقی می‌شود.
چمک این بیماری را ویروسی دانست و عنوان کرد: این بیماری موجب ایجاد زخم و تاول در ناحیه دهان و سم دام می‌شود و در مواردی روی پستان دام نیز ضایعاتی را ایجاد می‌کند.
وی اذعان داشت: بیماری تب برفکی از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مسری گاوها است که در گاوهای بالغ احتمال کشندگی آن کم است، اما بر اثر ایجاد میوکاردیت در کم سن و سال‌ترها کشندگی بالایی دارد.
چمک بیان داشت: از جمله علائم بالینی این بیماری در گاو تب، بی‌اشتهایی، افت تولید شیر برای دو تا سه روز، پس از آن سائیدن دندان‌ها به هم، ریزش بزاق، لنگش، لگد زدن و پا را به زمین زدن است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول