اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

هرمزگان در جشنواره فجر هنرنمایی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: پنج گروه نمایشی از هرمزگان در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هنرنمایی می‌کنند.

هرمزگان در جشنواره فجر هنرنمایی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور مقتدرانه هنرمندان نمایش هرمزگان در جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: هرمزگان دیگر به یک قطب تئاتر در کشور تبدیل شده است و گروه‌های نمایشی هرمزگان به راحتی جواز ورود به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به دست می‌آورند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه هرمزگان چنین حضور مقتدرانه‌ای را در جشنواره بین‌المللی فجر نداشته است و این حاصل برنامه‌ریزی صحیح، تعامل سازنده با هنرمندان و حمایت از گروه‌های هنری متعهد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: گروه‌های نمایشی راه یافته به جشنواره بین‌المللی فجر در حقیقت سفیران فرهنگی و هنری مردم استان هستند که در آنجا به شایستگی فرهنگ، هنر، رسوم، سنت و ... هرمزگان را به نمایش می‌گذارند.
مریدی‌زاده ضمن ابراز هر گونه حمایت از این گروه‌های نمایشی بیان داشت: حمایت از این گروه‌های هنری تنها وظیفه فرهنگ و ارشاد نیست بلکه همه سازمان‌ها، نهادها و ادارات موظفند از سفیران فرهنگی خود پشتیبانی کنند.
یادآور می‌شود نمایش‌های هرمزگانی راه یافته به سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عبارتند از کمدی «الهی جلد دوزخ» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی از بندرعباس و شرکت کننده در بخش مهمان، «شیتال برقص بر مرگ من» به کارگردانی مهران محمود‌زاده‌دهبارزی از شهرستان رودان و شرکت کننده در بخش تجربه‌های نو، «جهان زیر پای آیین ماست» به کارگردانی حسن سبحانی از میناب و نمایش «هیکل» به کارگردانی حسین محمدحسینی از جزیره قشم شرکت کننده در بخش نمایش‌های آئینی و «رویای تفدیده» به کارگردانی عبدالمحمد سالاری کارگردان اهل بندرلنگه و شرکت کننده از شهر بیرجند در بخش مرور جشنواره.
هم‌چنین پوستر نمایش‌های «درون پیراهن یحیی» و «آرزو» اثر خیام مویدی نیز به عنوان پوستر برگزیده به بخش پوستر جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر راه یافت.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول