اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی کردستان:

کردستان سرشار از استعدادهای ناب کوهنوردی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی کردستان گفت: کردستان از ظرفیت و استعدادهای ناب کوهنوردی برخوردار است که وجود قهرمانانی از این استان در قالب تیم‌های ملی گواهی بر این ادعاست.

کردستان سرشار از استعدادهای ناب کوهنوردی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج موسی مرادیانی در مراسم گزارش صعود و تجلیل از کوهنوردان کردستانی به قله‌های مراپیک و بارونتسه هیمالیا که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کردستان ظرفیت مناسبی برای کوهنوردی دارد، اظهار داشت: وجود قهرمانانی همچون محمد اوراز در کردستان نشان داد این استان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای مناسبی در زمینه کوهنوردی است.
وی در ادامه به بیان فلسفه اقدام به اعزام گروه کوهنوردی از این استان به هیمالیا پرداخت و تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی کردستان و وجود قهرمانان کوهنوردی در استان تصمیم به اعزام یک گروه به هیمالیا گرفته شد.
وی ادامه داد: بعد از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که شرکت آب نیروی ایران که چندین پروژه سدسازی را در استان در دست احداث دارد تامین‌کننده مالی گروه کوهنوردی استان برای اعزام باشد.
رئیس هیئت کوهنوردی کردستان در ادامه مطلب فوق گفت: متاسفانه توسط این شرکت هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما خود کار را شروع و فراخوانی برای تشکیل تیم اعلام کردیم.
مرادیانی خاطر نشان کرد: بعد از تشکیل تیم پیش‌بینی شد که صعود در قله‌های هزار متری کشور تاجیکستان انجام شود که به علت عدم تامین مالی این کار انجام نشد.
وی بیان داشت: کمک اقتصادی شرکت‌ها و کارخانجاتی که با شرط تبلیغ برای محصولاتشان حاضر به همکاری و تامین مالی تیم بودند را نپذیرفتیم.
وی تبلیغات برای محصولات و کالاهای کارخانجات را دور از شأن کوهنوردان کردستانی خواند و عنوان کرد: در نهایت با همکاری و کمک جمعی از مدیران و مردم، کشور نپال را در آخرین فرصت‌های سال صعود انتخاب و بالاخره صعود با
موفقیت انجام شد.
رئیس هیئت کوهنوردی کردستان اضافه کرد: به عنوان یک کار جدید ما اسپانسری قبول نکردیم ولی خود نقش اسپانسر را با ارائه پیامی به کسانی که در نهایت ناامیدی منتظر مرگ خودشان هستند، ایفا کردیم.
مرادیانی در ادامه  تصریح کرد: این تیم با شعار کمک به جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار شدند و هر روز در انتظار مرگ خود هستند، هیمالیا را فتح کرد.
وی اظهار داشت: کوهنوردانی که با ارائه این شعار و پیام فردی را از اعتیاد نجات دهند و به زندگی دوباره بازگردانند بزرگترین فتح را انجام دادند.
سیدواسع سیدموسوی به عنوان مدیر فنی و کاپیتان تیم از سنندج، شهرام نعمتی کوهنورد قروه‌ای، جبار سلیمانی کوهنورد دیواندره‌ای، آرش امام جمعه کوهنورد سقزی و سینا ندایی به عنوان پزشک اعضای تیم کوهنوردی کردستان در این صعود را تشکیل داده بودند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول