اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

تحمیل هزینه نگهداری روشنایی معابر به دهیاری‌ها غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: دهیاران روستاهای شهرستان میاندرود از تحمیل هزینه نگهداری روشنایی معابر به دهیاری‌ها انتقاد کردند.

تحمیل هزینه نگهداری روشنایی معابر به دهیاری‌ها غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، دهیاران روستاهای شهرستان میاندرود از تحمیل هزینه نگهداری روشنایی معابر به دهیاری‌ها انتقاد کردند.

دهیار روستای اسرم یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین روستاهای مازندران با انتقاد از  عمل نکردن اداره برق به وظیفه خود در قبال نگهداری سیستم روشنایی معابر روستایی، خواستار برداشته شدن این هزینه گزاف از دوش روستائیان شد.

مهدی فهیمیان تصریح کرد: با توجه به وظیفه اداره برق مبنی بر تامین روشنایی لازم معابر روستایی، بارها درخواست خود را به مسئولان برق شهرستان ارائه دادیم که دوستان در این  اداره از ما دلخور شدند.

وی افزود: در حالی که مردم در روستاها همانند هموطنان شهرنشین به تعهدات مالی خود در قبال خدمات دریافتی عمل می‌کنند و نباید هزینه تامین سیستم روشنایی که حق مردم است را دوباره از مردم دریافت کرد.

 

* دهیاری‌ها ردیف بودجه و اعتبارات خاصی از دولت ندارند

این مسئول با اشاره به هزینه 15 میلیون ریالی که دهیاری  اسرم همه ساله به این منظور هزینه می‌کند، ادامه داد: همان طور که می‌دانیم دهیاری‌ها ردیف بودجه و اعتبارات خاصی از دولت ندارند و هزینه جاری خود را باید از مردم دریافت کنند.

فهیمیان دهیاری‌ها را نوک پیکان مراجعه مردم در روستاها دانست و عدم پاسخگویی به مراجعه آنان را در شان یک دهیار و مسئول ندانست و ادامه داد: اما نباید این مسئله مانند اهرمی بر علیه دهیاری‌ها استفاده شود.

یکی از روستائیان میاندرود با اشاره به پرداخت به موقع قبض برق خود از نداشتن روشنایی مناسب در کوچه‌ها و خیابان‌های روستایی ابراز نارضایتی کرد.

ولی‌الله سلیمانی ادامه داد: وقتی به اداره برق مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند که دهیاری‌ها باید این کارها را انجام دهند درصورتی که دهیاری‌ها هیچ گونه درآمدزایی از محل قبوض برق ندارند.

وی برابری در خدمات اولیه را موجب دلگرمی روستائیان به زندگی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم روستاهای آباد و پررونق داشته باشیم باید به روستاییان هم به اندازه شهرنشین‌ها توجه داشته باشیم.

 

*روستائیان بیشترین جمعیت استان مازندران

دهیار روستای 5 هزار نفری اسلام آباد میاندرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان حل این مشکل را از نیازهای اساسی روستائیان به عنوان بیشترین جمعیت استان مازندران عنوان کرد و گفت: تامین هزینه روشنایی معابر روستایی مصداق عینی عدالت بین شهر و روستا است.

علی شهریاری تصریح کرد: مردم در روستاها همواره از خرابی سیستم روشنایی کوچه‌های خود رنج می‌برند و وقتی به مسئولان اداره برق مراجعه می‌کنند مسئولان دوباره آنها را به دهیاری‌ها معرفی می‌کنند که این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای دهیاران  می‌شود.

 

* روستائیان 85 درصد جمعیت شهرستان میاندرود

وی با اشاره به جمعیت 85 درصدی روستائیان در میاندرود اذعان داشت: حتی موقعی که وسایل و تجهیزات را با هزینه مردم تامین می‌کنیم برای نصب آنها باید در نوبت‌های طولانی مدت اداره برق بمانیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول