اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ورزش سه‌گانه کشور خبر داد

فعالیت 3900 ایرانی در ورزش‌های سه‌گانه

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون ورزش سه‌گانه کشور از فعالیت بیش از 3 هزار و 900 نفر ورزشکار در این رشته ورزشی در ایران خبر داد.

فعالیت 3900 ایرانی در ورزش‌های سه‌گانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر طهماسب‌پور عصر امروز در مراسم انتخابات رئیس هیئت ورزشی سه‌گانه در سنندج اظهار داشت: نخستین مسابقات ورزش سه‌گانه در سال 1989 در فرانسه برگزار شد که بعد از دو سال فعالیت در سال 1991 در کنفدراسیون آسیا به ثبت رسید و به صورت رسمی فعالیت خود را در کره جنوبی آغاز کرد.

دبیر فدراسیون با بیان اینکه 25 تیم این رشته ورزشی از کشورهای مختلف در سال 2000 برای نخستین بار در مسابقات المپیک شرکت کردند، افزود: ایران با بیش از 60 سال سابقه فعالیت در این رشته ورزشی در سال‌های گذشته با مشکلاتی روبه‌رو بود که برطرف شده است.

طهماسب‌پور در ادامه گفت: با تلاش‌های مضاعف رئیس فدراسیون وقت در حال حاضر این فدراسیون هیچگونه مشکلی ندارد و هم‌اکنون در 31 استان کشور مشغول فعالیت است.

*ورزش سه‌گانه در سراسر کشور فعالیت دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 استان کشور از رئیس هیئت ورزش سه‌گانه برخوردارند، بیان کرد: هیئت سه‌گانه 10 استان دیگر سطح کشور با داشتن سرپرست مشغول به فعالیت هستند و امروز هم شاهد انتخاب رئیس هیئت در این استان‌ها هستیم.

طهماسب‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این فدراسیون اشاره کرد و گفت: در سال 90 مسابقات لیگ برتر کشور را با حضور 17 تیم از استان‌های مختلف برگزار شد.

به گفته دبیر فدراسیون سه‌گانه کشور مسابقات لیگ در ایران از 3 سال قبل برگزار می‌شود و هر ساله به صورت پررنگ‌تری با حضور تیم‌های بیشتری در هر دوره برگزار می‌شود.

طهماسب‌پور خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ کشور هر ساله در سه مرحله اوایل، اواسط و اواخر سال در یکی از بندرهای کشور برگزار می‌شود که تاکنون دو مرحله از این دوره رقابت‌ها برگزار شده است.

به گفته وی مرحله پایانی مسابقات سال جاری با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا و اردوی ورزشکاران تیم ملی سه‌گانه کشور، در فروردین‌ ماه یا اردیبهشت ‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه در بخش دیگری از سخنان خود به ورزش دوگانه بانوان اشاره کرد و گفت: مدت دو سال است مسابقات در بخش بانوان به صورت دوگانه در کشور برگزار شده است و استقبال چمشگیری داشته است.

* احداث پایگاه قهرمانی سه‌گانه در کردستان

طهماسب‌پور از احداث پایگاه قهرمانی ورزش سه‌گانه در کردستان خبر داد و افزود: برای احداث این پایگاه طبق بررسی‌های به وجود آمده شهرستان مریوان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی با توجه به استعدادهای نهفته در استان کردستان همچون "اسطوره لطفی" این پایگاه یکی از پایگاه‌های قهرمان‌پرور کشور به شمار می‌آید.

دبیر فدراسیون سه‌گانه کشور اعلام کرد: هیئت ورزش سه‌گانه استان کردستان برای میزبانی و برگزاری مسابقات هیچگونه ناراحتی در رابطه اعتبارات مالی نداشته باشد چون فدراسیون تمام هزینه را پرداخت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هئیت استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان باید در تهیه و تامین خوابگاه مناسب برای ورزشکاران همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول