اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری دهیاران صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 42 باب کتابخانه عمومی در روستاهای کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از راه‌اندازی 42 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با همکاری دهیاران در روستاهای استان خبر داد.

راه‌اندازی 42 باب کتابخانه عمومی در روستاهای کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله رستگار عصر امروز در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان اظهار داشت: هم‌اکنون 52 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی در روستاهای استان فعال است.
وی بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بالای 700 نفر جمعیت تاکید کرد و افزود: استان کردستان در حال حاضر از نظر ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در سطح کشور پیشتاز و از جایگاه برتری برخوردار است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه با اشاره به حمایت استانداری کردستان از کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: خوشبختانه با این حمایت‌ها این اداره کل توانسته رتبه نخست کشور را در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کسب کند.

* اختصاص ۲ درصد اعتبارات فرهنگی استان به کتابخانه‌های عمومی
مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان در این دیدار از تخصیص دو درصد از اعتبارات فرهنگی استان به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و بیان کرد: تاکنون 30 درصد این اعتبار تخصیص‌ یافته و برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بالای 700 نفر جمعیت هزینه می‌شود. 
محمدرضا شاملی تصریح کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی و تلاش برای توسعه و بسط فرهنگ کتابخوانی در روستاهای استان قابل تقدیر است و این امر انگیزه را برای حمایت از این نهاد بیشتر می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: از محل بخشی از اعتبارات فرهنگی استان، سه کتابخانه روستایی سراب‌قامیش در شهرستان سنندج و بله‌دستی و باشماق در شهرستان دهگلان احداث می‌شود.
کارشناس کتابخانه‌های عمومی مشارکتی استان کردستان نیز در این جلسه، گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه و پیشرفت استان بسیار اثرگذار است.
ماجد رموزی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 90 کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان وجود دارد که تا پایان امسال به 100 باب افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول