اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

شهریور 91 آخرین مهلت برای اتمام مسکن مهر تعاونی‎ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس اعلام وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی شهریور 91 آخرین مهلت برای اتمام واحدهای مسکن مهر تعاونی‎هاست.

شهریور 91 آخرین مهلت برای اتمام مسکن مهر تعاونی‎ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی بعدازظهر امروز در نشست شورای تامین مسکن این استان، اظهار داشت: بر اساس اعلام نمایندگان تام‎الاختیار وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی باید تا 15 بهمن‌ماه امسال برنامه زمان‌بندی ساخت واحدهای مسکن مهر تعاونی‌های مسکن مهر و تاریخ اتمام عملیات ساخت و واگذاری آن تعیین و اعلام شود که زمان افتتاح این واحدها نباید از شهریورماه 91 فراتر رود.

*حقوق مدیران تعاونی‌ها پس از شهریور 91 فطع می‎شود

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، در صورت فراتر رفتن کار ساخت پروژه‌های تعاونی‌های مسکن مهر از زمان تعیین شده، هیچ‌گونه حقوق و مزایایی به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل پس از شهریور 91 تعلق نمی‎گیرد.
دبیر شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری بر بر ضرورت شفاف‌سازی فعالیت‎ها و برنامه‌ها در طرح مسکن مهر در این استان تاکید کرد و گفت: مردم باید به حقوق خود در این زمینه واقف باشند تا بتوانند آن را از مسئولان ذیربط و از جمله از مدیران تعاونی‌های مسکن مهر مطالبه کنند.

*قرارداد تعاونی‌های کم‎کار لغو و سه جانبه می‎شود

وی افزود: همچنین با توافق نمایندگان تام‎الاختیار وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، قرارداد در صورتی که پروژه‎های در دست احداث تعاونی‌های مسکن مهر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نباشد، پس از صورتجلسه مشترک ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسکن شهرسازی استان و تصویب در شورای تامین مسکن، قرارداد دو جانبه این تعاونی‌ها لغو و به سه جانبه تبدیل می‎شود.
ابراهیمی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر مبلغ اجاره بهای زمین 99 ساله بسیار پایین و سالیانه حدود400 هزار ریال است، گفت: تاکنون این مبلغ به هیچ کدام از تعاونی‏ها ابلاغ نشده است.
وی تصریح کرد: هزینه ساخت به عهده هیئت مدیره شرکت تعاونی است و می‎بایست به صورت شفاف قیمت هر متر مربع ساخت و ساز به اعضای تعاونی اعلام شود و در صورت وجود هر گونه ابهام و اشکال برای اعضا، بازرس شرکت تعاونی با همکاری اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری اخذ اطلاعات از شرکت مذکور را به عمل می‎آورد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طولانی شدن زمان ساخت موجب کوتاه شدن زمان بازپرداخت اقساط متقاضیان می‎شود، افزود: زمان ساخت و بازپرداخت در مجموع باید 15 سال تمام باشد.


*عمده مشکلات تعاونی‌های مسکن داخلی است

احسان امانی معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‎دهد عمده تعاونی‌های مسکن مهر در این استان از برنامه زمان‌بندی عقب‎تر بوده و پیشرفت فیزیکی قابل قبولی ندارند.
وی افزود: ادامه داد: عمده مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر در این استان داخلی بوده و مربوط به قرارداد با پیمانکار و نظیر آن است.

* تعاون قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر را اعلام کند

عبدالله اسلامی  معاون مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بر اساس تصمیم شورای تامین مسکن، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان باید تا ششم بهمن ماه نسبت به محاسبه قیمت تمام شده واحدهای احداث شده توسط تعاونی‎های مسکن مهر در این استان و ارائه آن به شورای تامین مسکن اقدام لازم را صورت دهد.
وی همچنین بر ضرورت تامین امنیت سایت‎ها مسکن مهر در این استان تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی با ایجاد پاسگاه و یا گشت‌های انتظامی برای تامین امنیت سایت‌ها مسکن مهر به ویژه سایت‌هایی که دور از شهرها ایجاد شده‎اند، تلاش کند.
اسلامی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که با تخصیص یک هزار متر زمین، ساختمانی با زیربنای 300 متر برای استقرار کلانتری در منطقه منظریه ایجاد شود که این موضوع در دست پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز است. 
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول