اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بوشهر:

سیاست‌های میراث فرهنگی بافت تاریخی بوشهر را ویران می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بوشهر گفت: سیاست‌های غلط از سوی سازمان میراث فرهنگی موجب شده تا بافت زیبا و تاریخی بوشهر آن ابهت قدیمی خود را نداشته و در آستانه ویرانی قرار گیرد.

سیاست‌های میراث فرهنگی بافت تاریخی بوشهر را ویران می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اردشیر محمدی باغملایی ظهر امروز در گردهمایی ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در بوشهر با بیان اینکه بوشهر یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین بافت‌های تاریخی را دارد، اظهار داشت: بافت‌های تاریخی شناسنامه و هویت ملت‌هاست بنابراین ضرورت دارد اقدامات لازم و اساسی و حضور دستگاه‌های مختلف در احیای این بافت‌ها را شاهد باشیم.
محمدی باغملایی گفت: سیاست‌های غلط از سوی سازمان میراث فرهنگی موجب شده تا بافت زیبا و تاریخی بوشهر آن ابهت قدیمی خود را نداشته و در آستانه ویرانی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بافت‌ فرسوده از موضوعات مهم و اساسی است که مدیران به ویژه مدیران شهری باید با نگاهی کارشناسی و فنی به آن رسیدگی کنند.
رئیس شورای شهر بوشهر اضافه کرد: برای نتیجه مطلوب گرفتن در مجموع فعالیت‌هایی که در حوزه بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد، باید در ارتباط با نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اقدامات کارشناسی انجام شود و در این صورت است که می‌توانیم امیدوار باشیم که بافت‌های فرسوده احیا شوند.
محمدی باغملایی با تاکید بر مطالعه آسیب‌های فضاهای شهری گفت: تحلیل آسیب‌های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مدیریتی برای رسیدن به الگوهای مناسب در جامعه امروزی ضروری است.
وی ادامه داد: مدیران باید از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در ارتباط با مشکلات و موانع بهبود بافت‌های فرسوده اطلاع یابند تا مشکلاتی همچون حاشیه‌نشینی برای بافت‌های فرسوده ایجاد نشود.
محمدی باغملایی گفت: مردم استان بوشهر از دیرباز مرزبان خلیج فارس بوده‌اند و در منتهی شمالی شبه جزیره بوشهر بافت قدیم و تاریخی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده در کشور دولت باید وارد عمل شده و به نهادهای درگیر با این مسئله کمک کند.
دهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها امروز در بوشهر آغاز شد.
این اجلاس با محوریت توجه به بافت‌های فرسوده و با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در حال برگزاری است.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول