اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر دایر می‌شود

نمایشگاه اشیای تاریخی کشف شده از قاچاقچیان در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان گفت: نمایشگاه اشیای تاریخی کشف شده از قاچاقچیان طی سال جاری در ایام دهه فجر دایر می‌شود.

نمایشگاه اشیای تاریخی کشف شده از قاچاقچیان در زنجان
هاشم نهامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طی 10 ماه سال جاری 400 قلم شی تاریخی از قاچاقچیان در استان کشف شده است، اظهار داشت: این اشیا مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است.
وی با بیان اینکه اشیا کشف شده از قاچاقچیان حاصل حفاری‌های غیر مجاز طی سال جاری است، اضافه کرد: این اشیا به همراه ادوات حفاری از قاچاقچیان به دست آمده است.
سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال جاری 40 نفر از حفاران غیر مجاز در استان زنجان توسط یگان حفاظت دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: این افراد به منظور رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها به مراجع قانونی معرفی‌شده‌اند.
وی با بیان اینکه طی 9 ماهi سال جاری 10 دستگاه فلزیاب از حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان اشیا تاریخی استان زنجان کشف شده است، خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها نیز در نمایشگاه مورد نظر طی ایام مبارک دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شوند.
نهامین با تاکید بر رشد بی‌سابقه کشفیات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: اشیا کشف شده به همراه ادوات حفاری به منظور بازدید عموم مردم به نمایش در‌می‌آید.
شایان ذکر است که نمایشگاه اشیا تاریخی کشف شده از قاچاقچیان در ساختمان دارایی (موزه صنایع‌‌ دستی) زنجان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/,30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول