اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جمعیت هلال احمر:

امدادگران هلال احمر درجه‌بندی می‌شوند/ حمل اجساد در جاده‌ها با اورژانس است

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه درجه‌بندی امدادگران را در جمعیت هلال احمر در دستور داریم، گفت: با تعریف درجه‌بندی امدادگران از نیروهای امدادگر متخصص در بخش دریا، کوهستان و بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

امدادگران هلال احمر درجه‌بندی می‌شوند/ حمل اجساد در جاده‌ها با اورژانس است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ظاهر رستمی در حاشیه سفر به مازندران شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲ میلیون نفر عضو جمعیت هلال احمر کشور هستند، اظهار داشت: اصل آموزش موجب می‌شود تا جامعه در حوادث و بلایای طبیعی خسارت کمتری را شامل شود که در این بخش مراکز علمی کاربردی در کل کشور تحقق پیدا کرده است.
وی به فعالیت در بخش امدادی جمعیت هلال احمر کشور اشاره کرد و گفت: در بخش امدادی کارهای منسجم‌تری شکل گرفته که در این باره در شهرستان‌ها شعب ایجاد شد و تا پایان سال 91 و 92 تمام شهرستان‌های کشور مجهز به انبار امدادی می‌شوند.
رستمی با اشاره به اینکه درجه‌بندی امدادگران را در جمعیت هلال احمر داریم، خاطرنشان کرد: با تعریف درجه‌بندی امدادگران از نیروهای امدادگر متخصص در بخش دریا، کوهستان و بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: هشت مرکز بین‌المللی امداد و نجات در فعالیت‌های آموزشی تعریف شده که در بخش جوانان در حلقه کانون‌های فرهنگی شاهد رشد قابل توجهی هستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه جمعیت هلال احمر مازندران نسبت به سال گذشته 84 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای تکمیل تجهیزات و امکانات در اختیار جمعیت استان قرار دادیم.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری بودجه استان مازندران از 84 درصد به حدود 120 درصد ارتقا می‌یابد.
رستمی اضافه کرد: تا پایان سال 91 مبلغ ۳ میلیارد تومان دیگر برای حمل و نقل و وسایل امدادی به جمعیت هلال احمر مازندران اختصاص پیدا می‌کند.
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور ابراز داشت: جمعیت هلال احمر مازندران با بدهی‌های میلیاردی مواجه بود که در حال حاضر پرداخت بدهی استان را در بخش‌های خصوصی شاهد هستیم.
این مسئول از وجود 290 پایگاه امداد و نجات در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون 50 درصد پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران دارای ست نجات هستند و بقیه پایگاه‌ها حدود سه تا چهار ماه آینده به این ابزار نجات تجهیز می‌شوند.
رستمی با بیان اینکه حمل اجساد ناشی از تصادفات وسایط نقلیه در جاده‌های کشور از طریق اورژانس 115 باید انجام شود، گفت: آمبولانس‌های هلال احمر طوری طراحی شده است که هیچگونه مسئولیتی در قبال حمل اجساد به عهده جمعیت نیست.
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: نجات جان انسان به عهده هلال احمر است.
این مسئول در پایان به آموزش داوطلبان اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش‌های عمومی یکی از وظایف مهم هلال احمر است و سالانه یک میلیون نفر مجهز به آموزش تخصصی امداد و نجات می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول