اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر/2

تغییر مدیریت در هلال احمر مازندران سیاسی نبود

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: تغییر مدیریت در هلال احمر مازندران سیاسی نبود.

تغییر مدیریت در هلال احمر مازندران سیاسی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ظاهر رستمی در حاشیه سفر به مازندران شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تعدیل 95 نفر از نیروهای قراردادی جمعیت هلال احمر مازندران مواجه بودیم، اظهار داشت: این افراد بدون هماهنگی مسئولان ذی‌ربط، جذب جمعیت هلال احمر استان شده بودند.

وی یادآور شد: نیروهای تعدیل شده جمعیت هلال احمر مازندران دارای چهار تا پنج سال سابقه خدمت هستند که پس از مراحل گزینش در شعب و پایگاه‌های امداد و نجات جذب می‌شوند.

رستمی درباره تغییر و تحولات مدیریتی که در جمعیت هلال احمر مازندران صورت گرفته، تصریح کرد: برخی مواقع به خاطر ناکارآمدی تغییر مدیریت انجام می‌شود، مهم کار برای مردم است و هر تغییر و تحولی باید به سود مردم باشد.

این مسئول اضافه کرد: اگر وحدت و همدلی در جمعیت هلال احمر باشد عمر مدیریت در استان مورد توجه قرار می‌گیرد که این مهم ضعف عمده‌ای در مازندران است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در برخی موارد نمی‌توان مطالبی را در جمع مطرح کرد، گفت: با انتخاب سرپرست در جمعیت هلال احمر مازندران سعی در انجام فعالیت مطلوب است، در نظر داریم برنامه‌هایی که کار اجرایی است از خبرنگاران در مراسم دعوت شود.

وی با تاکید بر اینکه در جمعیت هلال احمر کشور هیچ گونه کار سیاسی و باندی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: پرچم ما در رکاب رهبری و ولایت است.

این مسئول ادامه داد: در کار جمعیت هلال احمر حتی یک درصد کار سیاسی وجود ندارد، تغییر و تحولی که در مازندران رخ داد سیاسی نبود.

رستمی با اشاره به اینکه سرپرست جدید هلال احمر استان مازندران از کارکنان باسابقه جمعیت هلال احمر است، خاطرنشان کرد: سرپرست فعلی جمعیت هلال احمر مازندران مسئولیت کشوری داشته و فردی غیرسیاسی است و باید حرمت انسان‌ها را نگه داریم.

وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مازندران گفت: تاکنون سه استان کشور برای آموزش خبرنگاران به منظور رخدادهای طبیعی اقدام کرده و از جمعیت هلال احمر مازندران  می‌خواهیم که در این استان نیز تیم آموزش خبرنگاران را تشکیل دهند تا هر ماه مطالب جمعیت هلال احمر به صورت تخصصی اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول درباره آمادگی امداد و نجات بحران احتمالی زلزله در تهران بیان داشت: آمادگی ما مطلوب نیست، اگر زلزله‌ای رخ دهد جمعیت هلال احمر برای ساماندهی تهران آمادگی ندارد.

رستمی ادامه داد: جمعیت هلال احمر عضو کارگروه امداد و نجات در کشور است، اینگونه فعالیت‌ها متعلق به شهرداری است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشور اقدام به شش پایگاه اقماری کرده، گفت: تجهیزات و امکانات استان تهران افزایش یافته، ولی زلزله تهران نیازمند همکاری و اقدام منسجم است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در بخش امداد و نجات در برخی از استان‌ها از 100 تا 80 درصد آمادگی برخوردار است، یادآور شد: با توجه به تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای تجهیزات و امکانات امداد و نجات در مازندران آمادگی این استان مطلوب نیست، امیدواریم تا پایان سال آینده به آمادگی 100 درصدی برسد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه یکسری از زیرساخت‌ها در مازندران هنوز بررسی نشده توانمندی این استان 40 درصد ارزیابی می‌شود.

رستمی دقت و بررسی مدیران را در بخش بودجه‌ای ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اذعان داشت:  مدیران جمعیت هلال احمر مازندران در بررسی بودجه باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند اگر غیر از این باشد سیستم دچار چالش می‌شود، بودجه‌ها نباید فقط صرف پرسنلی شود سهم امداد و نجات باید حفظ شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول