اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه گذشته صورت گرفت

اهدای 5 هزار متر مربع زمین از سوی خیرین مدرسه‌ساز خرم‌دره‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: در 9 ماهه گذشته از سوی خیرین مدرسه ساز 5 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش اهدا شده است.

اهدای 5 هزار متر مربع زمین از سوی خیرین مدرسه‌ساز خرم‌دره‌ای
احمد بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره، با اشاره به تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشور اظهار داشت: تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش از جمله خرد جمعی، مشارکت، بسیج همه امکانات، اشاعه تمرکز زدایی، تعلیم و تربیت همگانی، استفاده از منابع و نیروهای محلی و خیرین در اذهان جامعه است.
وی افزود: خوشبختانه این امر تاثیر بسیار قابل توجهی را در حرکت و تحول این نهاد ایفا کرده و در سال جاری که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، باید گام‌های موثری در راستای وحدت و همدلی و تفاهم برداشته شود.
مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره تصریح کرد: باید با استفاده از استعدادهای بالقوه این شهرستان خدمات شایانی را به جایگاه علم و تربیت انجام دهیم، که در این راستا راهکارهای اصولی و بنیادی را ماهانه در جلسه‌های شورای آموزش و پرورش جستجو می‌کنیم تا با افزایش مشارکت‌های مردمی و خیرین دولت پرتلاش را در اداره کشور و تربیت نونهالان آینده یاری کنیم.
وی به ترکیب شورای آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره اشاره و خاطرنشان کرد: امام جمعه مرکز شهرستان یا نماینده او که از بین روحانیون آشنا به موازین تعلیم و تربیت اسلامی معرفی می‌شود، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان که دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا نیز محسوب می‌شود، اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.
بختیاری افزود: معاون پرورشی یا مسئول امور تربیتی، رئیس شورای شهرستان، شهردار شهر مرکز شهرستان، سه نفر از رؤسای مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف، سه تا پنج نفر از اولیای دانش‌آموزان یا معتمدان شهرستان به پیشنهاد انجمن اولیاء و مربیان شهرستان و نیز رئیس شبکه بهداشت یا پزشک معتمد شهرستان دیگر اعضای این شورا را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه شوراهای موضوع این قانون حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه می‌دهند و جلسات شورا با حضور دو سوم اعضاء رسمیت پیدا کرده و‌ تصمیم‌های آن با اکثریت آراء حاضر معتبر است، عنوان داشت: جلسه‌های شورا در اداره آموزش و پرورش محل تشکیل می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره با اشاره به وظایف و اختیارهای شورای شهرستان اضافه کرد: توزیع اعتبارهای دولتی تخصیص‌ یافته به صورت آموزشی و پژوهشی بین مدارس و فعالیت‌های مختلف، بر اساس ضوابطی که ‌وزارت آموزش و پرورش معین می‌کند، یکی از این وظایف و اختیارات است.
وی افزود: تصویب ضوابط مالی مدارس، شامل همه دریافت‌ها و هزینه‌ها و سایر درآمدهای مردمی با توجه به کیفیت ارائه فعالیت‌های آموزشی و ‌پرورشی و پیشنهاد وضع عوارض برای احداث، توسعه، نگهداری و تأمین و تجهیز و تهیه وسایل کمک آموزشی و پرورشی به مراجع ذی‌ربط برای ‌تصویب از دیگر وظایف و اختیارهای این شورا محسوب می‌شود.
بختیاری تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد اجاره، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان، تصمیم‌گیری در زمینه توزیع و هزینه کردن عوارض اخذ شده برای احداث، توسعه و تعمیر اماکن آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات ‌لازم و سایر فعالیت‌ها وظایف و اختیارهای دیگر شورای آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره با بیان اینکه این شورا بررسی و تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش از طریق شورای استان را بر عهده دارد، گفت: صدور مجوز برای به کارگیری افراد مازاد بر سهمیه استخدام رسمی از محل درآمدهای منطقه بر اساس قوانین کار و تأمین اجتماعی از دیگر فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش است.
وی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درباره چگونگی تشویق و تقدیر از کارکنان شایسته و لایق مدارس و پرداخت فوق‌العاده خاص و کارانه بر اساس‌ کیفیت و کمیت خدمات ایشان و نیز تشویق و ترغیب متمکنین و صاحبان صنایع و اصناف به احداث و اهدای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را از دیگر وظایف و اختیارات شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول