اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تامین محل فعالیت شورای ‌استان بوشهر

استانداری، شورای اسلامی و میراث فرهنگی تفاهمنامه امضا کردند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: تفاهمنامه سه‌جانبه بین استانداری، شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی برای تامین مکان شوراهای اسلامی استان بوشهر منعقد شد.

استانداری، شورای اسلامی و میراث فرهنگی تفاهمنامه امضا کردند
عباس دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه سال‌ها بلاتکلیفی شورای اسلامی برای مکانی برای فعالیت پایان می‌یابد.
وی در ارتباط با اعتبارات شوراها نیز گفت: اعتباراتی که صورت ملی دارد و در دست وزرا است باید به طور جدی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه شود.
رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خواستار توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی شهری و روستایی در سطح استان شده و بر اعمال نظارت شوراهای اسلامی در چارچوب اختیارات قانونی تأکید کرد.
دهقان در ارتباط با مصوبه شورای اسلامی استان و دستور استاندار بوشهر مبنی بر تخصیص اعتبار برای تأمین و تجهیز ساختمان مناسب برای دبیرخانه شورای اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در توافقات به عمل آمده در شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد در محل بافت قدیم شهر بوشهر یک دستگاه ساختمان تملک و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال مرمت و تجهیز شده و در اختیار شورای اسلامی استان بوشهر قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در همین ارتباط در تفاهمنامه سه‌جانبه فی مابین معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شورای اسلامی استان بوشهر یک دستگاه ساختمان در بافت قدیمی شهر بوشهر از محل اعتبارات استانی تملیک و تجهیز شده و در اختیار شورای استان قرار گیرد.
دهقان عنوان کرد: شورای استان به عنوان شورای فرادستی در حوزه شوراها فعالیت دارد و در استان بوشهر حدود هزار و 500 شورا‌، 23 شورای بخش‌، 30 شورای شهر، 377 شورای روستایی و 9 شورای شهرستان در شهرستان‌های نه‌گانه داریم و دو تن از اعضای شورای استان نیز در شورایعالی استان‌ها عضو هستند.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی شوراها، انعقاد تفاهمنامه با 10 دستگاه اجرایی، اجلاس ماهانه شورایعالی استان‌ها، همایش شهر هوشمند (‌بررسی مهندسی فرهنگی، جایگاه شوراهای اسلامی در قانون اساسی‌)، نشست دوره‌ای با شوراها پیرامون مسائل کلان استان، تبیین برنامه توسعه عمران شهری و روستایی یا به صورت برنامه پنج ساله را از جمله اقدامات انجام شده توسط شورای استان ذکر کرد.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول