اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان خبر داد

بررسی 394 پرونده اوقاف در دادگاه‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 394 پرونده در زمینه اوقاف در دادگاه‌های استان کرمان در حال بررسی است.

بررسی 394 پرونده اوقاف در دادگاه‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: برای نخستین بار مسئله وقف، مشکل‌ها و انتظارها در این زمینه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه طی دو سال گذشته افزود: راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه از جمله این فعالیت‌ها است.  

قاسمی‌زاده تصریح کرد: متولیان موقوفات تصرفی و غیر تصرفی تا پایان سال جاری باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانه مذکور وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام اسناد اجاره مربوط به اوقاف نیز باید از طریق سامانه الکترونیکی انجام شود که این امر میزان تخلف را کاهش می‌دهد.

قاسمی‌زاده بیان داشت: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه راسخون از دیگر فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه طی دو سال گذشته است که توسط بانک ملی حمایت می‌شود.

وی مسائل قضایی و ثبتی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها در اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: 394 پرونده در زمینه اوقاف در دادگاه‌های استان کرمان در حال بررسی است.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: 95 پرونده از مجموع 394 پرونده اوقاف در 9 ماه نخست سال جاری تشکیل شده و بقیه مربوط به سال‌های گذشته است.

وی افزود: 66 فقره از پرونده‌های بررسی شده به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و 18 فقره نیز علیه این نهاد بوده و همچنین 37 فقره پرونده در دست اجرای حکم است.

قاسمی‌زاده از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار پلاک موقوفات در استان کرمان وجود دارد که تاکنون 4 هزار سند در این زمینه دریافت شده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول