اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

انتشار کتاب دوسالانه هنرهای تجسمی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: کتاب دوسالانه هنرهای تجسمی آذربایجان غربی به همت حوزه هنری استان منتشر می‌شود.

انتشار کتاب دوسالانه هنرهای تجسمی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کتاب که بهار سال آینده منتشر می‌شود بهترین آثار خلق شده در زمینه هنرهای تجسمی به همراه هنرمندان خالق اثر در قالب تصویر از استان تهیه شده است.
وی افزود: در این راستا طی طرحی که از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اجرا شد یک‌هزار و 330 عنوان اثر در رشته‌های مختلف تجسمی از هنرمندان گردآوری شده است و بعد از داوری انتخاب و برای چاپ در کتاب دوسالانه معرفی می‌شوند.
نوروزی ادامه داد: تهیه شناسنامه هنرهای تجسمی، معرفی آثار فاخر و هنرمندان این رشته، شناساندن استان به عنوان یکی از قطب‌های هنرهای تجسمی کشور از اهداف مهم این طرح است که برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.
این مسئول در ادامه از شرکت 201 اثر در سومین جشنواره تولیدات مراکز استانی خبر داد و گفت: حوزه هنری در هفت رشته هنری در این دوره از جشنواره شرکت کرده است.
وی تصریح کرد: در بخش هنرهای تصویری 25 عنوان فیلم داستانی، مستند و انیمیشن و در بخش ادبیات و تازه‌های نشر 13 عنوان کتاب تألیفی، تدوینی و شعر و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
نوروزی با اشاره به آثار موسیقی ارسال شده به این جشنواره بیان کرد: 9 اثر موسیقی جهت شرکت در بخش اجرای زنده و مسابقه تولیدات، چهار عنوان نمایش خیابانی و صحنه‌آرایی و 150 اثر در رشته‌های نقاشی، کاریکاتور، خوشنویسی، گرافیک، حجم، عکس، طراحی، نگارگری و تصویرسازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی خاطر نشان کرد: در نخستین دوره این جشنواره، حوزه هنری استان موفق به کسب رتبه اول بخش موسیقی محلی به خاطر تولید آلبوم موسیقی عاشیقی اورمودان گلن سسلر و مقام سوم تکنوازی در بخش موسیقی ایرانی شده است.
شایان ذکر است، جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و سومین دوره آن سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول