اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

بهشهر عسلویه‌ای کوچک در شمال ایران می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر با اشاره به دستیابی ایران به حوزه ذخایر نفت و گاز در دریای مازندران گفت: همه امکانات زیرساختی حوزه نفت را در بهشهر فراهم می‌کنیم تا این شهرستان تبدیل به عسلویه‌ای کوچک در شمال ایران شود.

بهشهر عسلویه‌ای کوچک در شمال ایران می‌شود
محمدرضا البرزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر درباره اینکه آیا بهشهر توان تأمین زیرساخت‌های لازم حوزه نفت را دارد، اذعان کرد: آمادگی کامل برای تأمین همه امکانات و زیرساخت‌های حوزه نفت در بهشهر را داریم و این موضوع را به وزارت نفت و واحدهای تابعه آن در حوزه شهرستان بهشهر هم اعلام کردیم.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود سرمایه‌هایی چون بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، شرکت حفاری، پایانه نفتی، راه‌آهن سراسری و عبور کریدور شمال جنوب از بندر امیرآباد به بندر عباس و با توجه به دستیابی متخصصان بومی به ذخایر گاز و نفت در دریای مازندران که در حوزه جغرافیایی ساحل بهشهر است، این شهرستان به نقطه محوری برای نفت شمال تبدیل می‌شود و اگر قرار است عسلویه‌ای در شمال ایران ایجاد شود باید در بهشهر شکل بگیرد.
نماینده دولت در بهشهر تأکید کرد: وزارت نفت، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نفتی هر اندازه زمین بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم مانند آب شرب، برق، گاز و حتی ساخت شهرک نفتی را فراهم می‌کنیم.
البرزی در پایان گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: مردم بهشهر خود را نخستین میزبان شرکت نفتی در ساحل دریای مازندران می‌دانند و این ادعای به حقی است که باید پرچم نفت بر دوش این شهرستان که نامش قرین با نفت و گاز است، باشد.
به گزارش فارس، احداث پالایشگاه نفت مازندران در بهشهر همزمان با دستیابی ایران به ذخایر نفت و گاز در بزرگ‌ترین دریاچه جهان که در سواحل مدیریتی شهرستان بهشهر است، از فاکتورهای سخت زیست‌محیطی عبور کرده و اکنون با جانمایی مکانی جدید خود را برای اجرای عملیات ساخت آماده می‌کند.
انتهای پیام/آ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول