اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به وسیله بسیج جامعه پزشکی استان یزد انجام شد

اعزام 16 تیم پزشکی به مناطق محروم طبس

خبرگزاری فارس: 16 تیم پزشکی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد به مناطق محروم شهرستان طبس اعزام شدند.

اعزام 16 تیم پزشکی به مناطق محروم طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان طبس، 45 پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، پرستار، کارشناس آموزش بهداشت و تکنیسین دارویی را در قالب 16 تیم پزشکی و آموزشی به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان طبس اعزام کرد.
این 16 تیم شامل 10 تیم تخصصی متشکل از متخصصان اعصاب و روان، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، چشم، اورولوژی، ارتوپدی، عفونی، یک تیم دندانپزشکی و پنج تیم پزشک عمومی هستند.
ویزیت و مشاوره رایگان، توزیع مواد بهداشتی و دارویی، و آموزش مسائل بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان طبس از جمله اقدامات تیم‌های اعزامی بود.
در مدت اقامت یک روزه این تیم‌ها در مناطق مختلف شهرستان طبس حدود 900 نفر از خدمات این تیم‌ها بهره‌مند شدند که 600 نفر از خدمات تخصصی و بقیه از سایر خدمات مانند ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشک، مشاوره و آموزش استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، باتوجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در شهرستان طبس و اینکه طبس یکی از شهرستان‌های دورافتاده و محروم است، حضور تیم‌های بسیج جامعه پزشکی در این شهرستان به ‌ویژه در مناطقی مانند دستگردان و دیهوک حداقل باعث می‌شود بُعد مسافت از پیش‌روی بیماران برداشته شود که چنانچه حضور تیم‌های پزشکی در شهرستان در بازه‌های زمانی کوتاه تداوم یابد به طور قطع می‌تواند کمک خوبی به مردم مناطق دورافتاده طبس باشد.
هم‌اکنون امکانات و تعداد پزشکان در سطح کشور به اندازه‌ای نیست که امکان استقرار پزشک عمومی در تمام روستاها وجود داشته باشد که البته در شهر طبس در تخصص‌های اصلی کمبود خاصی وجود ندارد و مشکل اصلی در این زمینه در بخش‌های دستگردان و دیهوک و مناطق روستایی شهرستان است که اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی می‌تواند مقداری از این مشکلات را کاهش دهد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول