اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری:

بقاع امامزادگان چهارمحال و بختیاری به کانون قرآنی تجهیز می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تا سال آینده تمامی بارگاه متبرکه امامزادگان این استان به کانون‌های فرهنگی و قرآنی تجهیز می‌شود.

بقاع امامزادگان چهارمحال و بختیاری به کانون قرآنی تجهیز می‎شود
حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با گرامیداشت هفته وقف، اظهار داشت: هفته وقف فرصتی ارزشمند برای تدبیری شایسته در انجام خیرات است، چراکه وقف بهترین سرمایه و جاودانه‌ترین آثار را می‌تواند در جامعه برای دیگران و خود فرد به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اهم فعالیت‌های اوقاف در سه حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و بخش فرهنگی صورت می‌گیرد، گفت: ارتقای روحیه وقف در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارد که برهمین اساس باید تلاش ویژه‌ای در راستای اشاعه و توسعه وقف به‌عنوان یک ضرورت اعتقادی و ملی در جامعه داشته باشیم.
طباطبایی، تعداد بقاع متبرکه این استان را 108 بقعه اعلام کرد و گفت: از این تعداد بقاع متبرکه افزون بر 97 بارگاه امامزاده در این استان شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که مرمت و بازسازی بسیاری از این بقاع متبرکه در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل در سال‌ جاری، گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون احداث و ترمیم افزون بر 235 مسجد و حسینیه در این استان با صرف اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 600 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون افزون بر 30 درصد از این میزان اعتبار اختصاصی جذب شده است که با این میزان اعتبار عملیات بازسازی و نوسازی 47 بقعه متبرکه و 188 مسجد در این استان انجام شده است.
طباطبایی در ادامه از احداث شش باب مسجد در این استان در سال ‌جاری خبر داد و گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته، احداث هر یک باب مسجد در این استان اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال نیاز دارد.
وی، بیمه خادمان زیر 50 سال امامزادگان این استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: پرداخت 70 درصد حق بیمه خدام به عهده اوقاف و 30 درصد مابقی برعهده خود فرد بیمه شده است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول