اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چالدران اتفاق افتاد

قاتل خاموش جان پدر و مادری را گرفت / کودک 3 ساله نجات یافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان چالدران گفت: رعایت نکردن اصول ایمنی و مسدود بودن مسیر دودکش آبگرمکن موجب مرگ پدر و مادری در چالدران شد.

قاتل خاموش جان پدر و مادری را گرفت / کودک 3 ساله نجات یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از فرمانداری چالدران امین قلندرزاه اظهار داشت: مسدود بودن مسیر دودکش آبگرمکن سبب تولید و انتشار گاز مونواکسید کربن در منزل مسکونی شد که مرگ پدر و مادر را در خواب به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه رخداد این حادثه به سامانه 115 اطلاع داده شد، افزود: به دنبال آن اورژانس شهرستان چالدران گروهی از پزشکان را به محل حادثه در خیابان مدرس ظرف کمترین مدت اعزام کرد.
این مسئول انتشار گاز مونوکسیدکربن بر اثر انسداد خروجی بخاری گازی را عامل خفگی این دو نفر اعلام و اضافه کرد: گاز مونوکسیدکربن نسبت به گاز اکسیژن تمایل شدیدتری برای واکنش با هموگلوبین خون دارد و با انتشار این گاز در فضای دربسته به اکسیژن اجازه ورود به مجاری تنفسی نمی‌دهد و فرد در حال استراحت و آرامش به سوی مرگ حرکت می‌کند.
قلندرزاده آمار افرادی را که در سال 90 دچار گازگرفتگی شده‌اند، 14 نفر اعلام کرد که از این تعداد دو نفر منجر به فوت شده‌اند.
وی آمار گازگرفتگی سال های 88 و 89 را 16 نفر اعلام کرد که نجات یافته‌‌اند.
کارشناسان نبود کلاهک مناسب بر سر دودکش برای تخلیه گازهای سمی و مسدود بودن دودکش آبگرمکن همچنین بستن غیراصولی روزنه‌های خانه و درز پنجره‌ها را از دلایل بروز این حادثه اعلام کردند.
نکته قابل ذکر نجات کودک سه ساله این پدر و مادر است که هم‌اکنون در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و پزشکان دلیل نجات آن را خوابیدن در اتاق دیگر عنوان کردند.
انتهای پیام/آ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول